توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

مهندسی غیرممکن: سری 4 (2017)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۱۰٫۰/۱۰
(۱ تعداد آرا)

Science Ch. – Impossible Engineering: Series 4 (2017)

در پشت هر شاهکار به ظاهر غیرممکن مهندسی مدرن مجموعه ای از مهندسان پیشگام قرار دارند که تکنیک های ساخت و ساز جدیدی را طراحی می کنند. در این مستند از ساخت و سازهای دنیای مدرن به گذشته نیز بر می گردیم و داستان مهندسانی استثنایی را روایت می کنیم که پیشرفت تکنولوژیکی آنها همه چیز را ممکن کرد.

قسمت ۱: بزرگ ترین رادیوتلسکوپ جهان

نگاهی داریم به ساخت بزرگترین و پیشرفته ترین رادیوتلسکوپ جهان. این شاهکار مهندسی به ستاره شناسان کمک می کند تا کهکشان ها و سیارات را از فاصله میلیاردها سال نوری رصد کنند که ممکن است به کشف حیات فرازمینی ها منجر شود.

قسمت ۲: بازسازی کانال پاناما

درون پروژه مهندسی بلندپروازانه بازسازی کانال پاناما چه خبر است؟ میلیاردها دلار برای جابجایی میلیون ها تن معکب زمین، خرج شده و سرانجام کانال پاناما می تواند بزرگ ترین کشتی های جهان را در خود جای دهد.

قسمت ۳: پایگاه یخی

درون یک پایگاه تحقیقاتی پیشرفته در سردترین قاره کره زمین یعنی جنوب چه خبر است؟ هالی VI روی یک صفحه یخی شناور ساخته شده و طراحی مبتکرانه آن به دانشمندان کمک می کند تا با مخاطرات این محیط خشن روبرو شوند.

قسمت ۴: راه آهن ابرشهر

در این مستند به بررسی یکی از بلندپروازانه ترین پروژه های مهندسی تاریخ، یعنی ریل متقاطع لندن می پردازیم. این شاهکار مهندسی در یکی از بزرگ ترین و شلوغ ترین شهرهای جهان، ۷۳ مایل طول دارد و سالانه ۲۰۰ میلیون مسافر را جابجا می کند.

بخش ۵: برج شکست ناپذیر

بلندترین برج خودایستای جهان، اسکای تری توکیو، چگونه ساخته شده است؟ این شاهکار خارق العاده با مرگبارترین زمین لرزه ها و سهمگین ترین بادهای جهان مواجه است.

قسمت ۶: ایستگاه فضایی بین المللی

ایستگاه فضایی بین المللی گران ترین پروژه مهندسی است که تاکنون اجرا شده است و نتیجه آن شاهکاری از ابتکار مدرن است. این شناور حیرت انگیز مرزهای اکتشافات فضایی را جابجا کرده و ما را به استعمار کهکشانی نزدیک تر می کند.

قسمت ۷: ابرکشتی نیروی دریایی ایالات متحده

نیروی دریایی ایالات متحده بزرگ ترین نیروی دریایی جهان است و ناوهای رزمی کرانه ای پیشرفته آن سریع ترین شناورهای جهان محسوب می شوند. این ناوگان رزمی پیشرفته که با هدف دستیابی به سرعت های بالا ساخته شده اند، می توانند در آب های کم عمق به سرعت ۴۰ گره دریایی در ساعت برسند.

قسمت ۸: در کارخانه تسلا

کارخانه خودروسازی تسلا یکی از بزرگ ترین و مبتکرانه ترین کارخانه های جهان است. این تاسیسات پیشرفته میزبان رباط هایی با تکنولوژی بالا است که شبانه روز کار می کنند تا در در هر هفته هزاران خوردوی برقی پیشرفته تولید کنند.

قسمت ۹: بزرگ ترین هوانورد جهان

بزرگ ترین هوانورد جهان از آخرین تکنولوژی ها و روش های مهندسی برای دستیابی به هر چه که در آسمان است بهره می گیرد. این شاهکار می تواند به مدت پنج روز به صورت هوابرد باقی بماند و در هر جایی، چه خشکی و چه دریا فرود بیاید.

قسمت ۱۰: بلندترین کشتی ویژه خط ساحلی

کینگداکا بلندترین کشتی خط ساحلی در جهان و سریع ترین در ایالات متحده است، که ناوبری را دگرگون ساخته است. این شاهکار مهندسی یکی از مبتکرانه ترین سازه های کره زمین و سریع ترین دراپ راید در جهان است.

Technical Specs
Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video: Bitrate: CRF-22 (~3642 kb/s)
Video Aspect Ratio: 1280 x 718
Video Resolution: 1.783 (~16:9)
Audio Codec: AAC LC
Audio: English
Audio Bitrate: 160 kb/s VBR 48000Hz
Audio Channels: Stereo 2
Run-Time: 43 mins
Framerate: 25. FPS
Number of Parts: 10
Container Mp4
Part Size: 1.11 GB
Source: HDTV
Merged English Subtitles

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “مهندسی غیرممکن: سری ۴ (۲۰۱۷)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi