توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

سیاره زمین 2 (2016)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۶٫۳/۱۰
(۱۱ تعداد آرا)

BBC – Planet Earth II (2016)

قسمت ۱: جزیره ها

یکی از ۶ جزیره: جزایر دورافتاده پناهگاهی هستند برای برخی از شگفت انگیزترین و کمیاب ترین موجودات زنده این کره خاکی. تنبل کوتوله سه انگشتی از محیط آرام یکی از جزایر بهشتی کارائیب لذت می برد، و آلباتروس لانه ساز در محیطی عاری از شکارچی به پرورش جوجه های خود می پردازد.

اما زندگی در جزیره همیشه هزینه های خود را دارد. در جزایر گالاپاگوس ایگواناهای دریایی جوان در لحظه ای که از تخم بیرون می آیند باید خود را از حمله مرگبار و سریع مارها برهانند. در جزیره نزدیک به قطب جنوب زاوودوفسکی زندگی از این هم سخت تر است. هر روزه یک و نیم میلیون پنگوئن در خروج از جزیره و بازگشت دوباره به آن خطر تصادف با صخره ها ناشی از هجوم امواج را به جان می خرند.

قسمت ۲: رشته کوه ها

 رشته کوه های بزرگ از شگفت انگیزترین چشم اندازهای زمین هستند، اما برای زندگی بسیار نامهربان و خشن اند و تنها چند جانور توان زندگی در چنین ارتفاعاتی را دارند. جانوران کوهستان از گریزپا ترین و گوشه گیرترین جانوارن کره زمین هستند. این مستند نگاهی ویژه و دقیق به زندگی مرموز آنها می اندازد.

شاهد صحنه ملاقات چهار پلنگ برفی باشید، یک مادر و توله اش که بین دو نر رقیب گیر می افتند. به خرس های گریزلی بپیوندید که خود را به درخت ها می مالند تا پشم زمستانی را از خود بزدایند و با عقاب های طلائی که در قله های برف پوشیده اروپا به دنبال شکار می گردند، اوج بگیرید.

قسمت ۳: جنگل ها

جنگل ها غنی ترین محیط ها از نظر میزبانی موجودات زنده هستند. جهان هایی مرموز که در آنها جانوران خارق العاده در برای بقا در این رقابتی ترین محیط های زمین می کوشند. جنگل های سیلابی خانه جگوارهای شکارچی سوسمارهای آمریکایی و دولفین هایی است که میان درختان شنا می کنند، در حالی که در بخش های متراکم تر و پایین تر این درختان قورباغه های نینجا با زنبورها و سنجاقک هایی می جنگند که میان درختان پرواز می کند. پرش های آکروباتیک ایندری از میان انبوه درختان جنگل های ماداگاسکار را می بینیم در حالی که جنگل در شب قارچ های عجیب و موجودات درخشانی را آشکار می سازند که تاکنون از آنها تصویربرداری نشده است.

قسمت ۴: بیابان ها

بیابان های جهان سرزمین های با شرایط سرحدی هستند که جانوران وادار می کنند از راه های مبتکرانه برای مقابله با شرایط خشن محیط استفاده کنند، و باورنکردنی ترین داستان های بقا روی کره زمین را خلق کنند. غرور شیرهای بیابان آنچنان است که باعث می شود دست به خطر بزنند و برای شکار زرافه ای اقدام کنند که جثه ای چندین برابر آنان دارد، در حالی که کوکر هر روز ۱۲۰ مایل پرواز می کند تا به نزدیک ترین چاله آب برسد و با مرگ دست و پنجه نرم می کند تا برای جوجه هایش آب ببرد. در صحنه ای که برای اولین بار ثبت شده است یک خفاش کوچک با یکی از مرگبارترین عقرب های جهان نبرد می کند و در ماداگاسکار یک گله ملخ مانند به طرز بی سابقه ای دیده می شود.

قسمت ۵: علفزارها

علفزارها یک چهارم خشکی های زمین را تشکیل می دهند و میزبان اجتماعات گسترده ای از حیات وحش هستند. اما جانوران برای بقا در این مکان باید شدیدترین تغییرات فصلی روه کره زمین را تاب بیاورند. جانوران علفزارها از کل های سکایی غریب و نامأنوس آسیا گرفته تا مورچه خوارهای غول پیکر برزیلی از راه های عجیب و خارق العاده ای با این شرایط سخت سازگار شده اند. در سرزمین های آب گرفته اوکاونگو شیرها با بوفالوهای نیرومند نبردی سهمگین را نشان می دهند، در ساوانا زنبورخوارها از فیل ها بهره کشی می کنند تا حشرات را به دام اندازند و در توندراهای یخ زده شمالی گوزن شمالی دست به مهاجرتی بزرگ در زیر سایه گرگ های قطبی گرسنه می زند.

قسمت ۶: شهرها

شهرها با سرعت بیشتر از سایر زیستگاه های زمین در حال رشدند. ممکن است شهرها مکان های نامحتملی برای زندگی حیوانات به نظر برسند، اما در واقع می توانند دنیایی از فرصت هایی اعجاب آور باشند. گربه های وحشی در خیابان های مومبای پرسه می زنند، شاهین های معمولی در آسمان خراش های نیویورک به شکار مشغول اند و یک میلیون سار رقص هوایی تماشایی را بر فراز رم اجرا می کنند. در جوداپور میمون های دم دراز به عنوان خدایان مذهبی مورد احترام قرار می گیرند و در هرر مردم محلی با کفتارها زندگی مسالمت آمیز دارند. البته بسیاری از جانوران برای سازگاری در جنگل های شهری تقلا می کنند. آیا انسان به عنوان معمار این زیستگاه می تواند شهرها را طوری بسازد که هم خانه او باشند و هم خانه حیات وحش؟

 زیرنویس فارسی اضافه شد

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

2 دیدگاه “سیاره زمین ۲ (۲۰۱۶)”

  1. Milad گفت:

    سلام
    این مستند انگلیسیه؟

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 (0 راي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi