توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

آسمان بر فراز بریتانیا: سری اول (2016)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۷٫۰/۱۰
(۱ تعداد آرا)

BBC – Skies Above Britain: Series 1 (2016)

مستند آسمان بر فراز بریتانیا جهان پیچیده و پنهان آسمان بالای سر ما را جستجو می کند و دستان انسان هایی را روایت می کند که زندگی خود را در پرواز سپری کرده اند.

قسمت ۱: پرواز به سوی خطر

جهان پیچیده و پنهان آسمان و داستان انسان هایی که زندگی خود را در پرواز سپری کردند از اینجا آغاز می شود که آسمان چگونه محافظت می شود. ماموران نظارت بر عبور و مرور هوایی با هواپیمای شناسایی نشده ای سر و کار دارند که در حال پرواز از مسیر هوایی گیتویک است و نیروی هوایی سطلنتی یک تیفون جت را تعقیب می کند تا هواپیمای بی توجه به هشدارها را بزند. در جای دیگر دو هواپیمای وینتیج علیرغم تجربه ای تلخ در آسمان بار دیگر مشتاق پروازند.

قسمت ۲: تسخیر آسمان

ناظران عبور و مرور هوایی یک جت مسافربری را با وجود یک اشتباه فنی فاحش، ایمن بر زمین می نشانند و سپس به یک شیء پرنده ناشناس که در صفحه رادار آشکار شده است پاسخ می دهند. در این میان کاپیتان پل بونهوم در مسابقه ای هوایی در اسکات شرکت می کند و یک وبلاگ نویس یوتیوب پی می برد که باید برای استفاده از دوربین-هواپیمای کنترل از راه دور جدید خود آموزش هایی ویژه ببیند. همچنین زنی می کوشد تا بر ترس خود از پرواز غلبه کند و یک مرد می خواهد ثابت کند که غلیرغم رشد ناقص خود می تواند پرواز کند.

قسمت ۳: در زیر ابرها

برای هزاران خلبان تفریحی هوا-فضای بدون نظارت و آسمان فراتر از مسیرهای تجاری، محل آزادی عمل و ماجراجویی است و برای بسیاری، پرواز در این آسمان های آزاد ممکن است به یک وسواس فکری تبدیل شود. الن کوتس و ویلی کورکشانک گربه های وحشی هستند، دو خلبان سابق نیروی هوایی سلطنتی که حرکات نمایشی هوایی را در سراسر بریتانیا به اجرا درآورده اند. آلن و ویلی که چندین حادثه تلخ هوایی را پشت سر گذاشته اند نمایش خود را با فصل ایمنی به اتمام می رسانند. جولیا فوکسول قهرمان شیرجه هوایی است که بعد از تولد اولین فرزندش این کار را کنار گذاشت. اکنون او به وظایف مادری عمل کرده و همزمان تمرینات فشرده آموزشی را برای شرکت و قهرمانی در مسابقات ملی شیرجه هوایی انجام می دهد.

قسمت ۴: سنجش سرعت

مارتین قهرمان مسابقه، عضو قدیمی ترین باشگاه پرواز بریتانیا، باشگاه هوایی سلطنتی است. او برای رقابت بر سر نشان شیندر رقابت می کند، مسابقه ای که در آن ۱۴ خلبان بال به بال هم بر فراز و اطراف جزایز آلدرنی در جزایر آبراهه پرواز می کنند. جنون سرعت معجونی از خلبانان را گرد هم آورده است، از جفری که یک بارن است تا راجر دندانپزشک که اولین هواپیمای خود را تنها برای سرعت آن خریده است. فرودگاه ایست میدلندز کانونی است که تمام بریتانیا و بلکه کل جهان را به هم مرتبط می کند. هر شب صد و پنجاه هزار بسته پستی از طریق این فرودگاه جابجا می شوند. گراهام نامه چین پیشکسوت، باید اطمینان حاصل کند که اگر نوار نقاله خراب شود گروه او می تواند پاسخ مناسب را نشان دهند، در حالی که تونی پارکینسون بارکننده پیشکسوت با زمان مبارزه می کند تا هزاران بسته پستی را در محموله پرواز قرار دهد.

قسمت ۵: آسمان لندن

بالاترین تنش روانی شغلی در خدمات ملی حمل و نقل هوایی این است که تمام افراد سالم و ایمن سوار هوپیما شده و پیاده شوند. یکی از شلوغ ترین محدوده های هوایی جهان همین جاست. هر لحظه بیش از چهار هزار نفر می توانند توسط تنها یک کنترلر هدایت شوند. تام و تیم، دو نفر از هزاران نفری که آرزو دارند در آینده به نسل بعدی کنترلرهای حمل و نقل هوایی بپیوندند، یک دوره آموزشی سخت سه ساله را شروع می کنند. اما برای برخی رشد در زیر سایه حمل و نقل هوایی بیش از اندازه دشوار است. مارتین بارود ساکن یکی از روستاهای قبلا آرام در کنت است که کمپین را برای توقف شلوغی مسیرهای پرواز و در نتیجه آن افزایش سر و صدای بیش از حد را رهبری می کند. شیلا یک از اعضای این کمپین و گروه معترض هواپیمای احمق از اقدام مستقیم برای افزایش آگاهی نسبت به هزینه های زیست محیطی پرواز استفاده می کنند. آنها به دلیل شرکت در اعتصاب و نشستن روی باند پرواز هیترو با احتمال مجازات حبس روبرو هستند.

Technical Specs
Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video: Bitrate: CRF-22 (~2439 Kbps)
Video Aspect Ratio: 1280 x 720
Video Resolution: 1.778 (16:9)
Audio Codec: AAC LC
Audio: English
Audio Bitrate: 160 kb/s VBR 48 KHz
Audio Channels: Stereo 2
Run-Time: 59 mins,
Framerate: 25 fps
Number of Parts: 5
Container Mp4
Part Size: 1.06 GB
Source: HDTV
Merged English Subtitles

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “آسمان بر فراز بریتانیا: سری اول (۲۰۱۶)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi