توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

چگونه می سازیم . . . (2010)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۵٫۵/۱۰
(۲ تعداد آرا)

BBC – How to Build… (2010)

در این مستند مجموعه ای سه قسمتی است به نام «چگونه بسازیم . . . » شرکت های مهندسی معروف و مرموز بریتانیا (شرح بی بی سی!) اسرار ساخت حیرت انگیزترین ماشین های خود را آشکار می کند. این مجموعه با «چگونه یک زیردریایی هسته ای می سازیم» شروع می شود، مستندی درباره ساخت زیردریایی هسته ای استوت. قسمت بعدی «چگونه موتور جامبوجت می سازیم» است که هزاران نفری که این موتورها را در کارخانه های رولز- رویس در دربی و سایر نقاط بریتانیا طراحی، تولید و آزمایش می کنند، و رولز- رویس را به محور زندگی مردم جاهایی مانند دربی تبدیل کرده اند. قسمت آخر «چگونه موتورهای سری بریتانیا را می سازیم» است. در این مستند گروه سازنده فیلم کارگران یک شرکت پیشتاز بریتانیایی را در سفری به دور دنیا دنبال می کنند، و چندین پروژه سری آنها، از جمله آماده کردن هلیکوپترهای چینوک برای خدمت در خطوط مقدم، را آشکار می کنند.

قسمت ۱: یک زیردریایی هسته ای

زیردریایی هسته ای استوت با چهارده سال زمان برای طراحی و ساخت، و هزینه ای حدود یک میلیارد پوند یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی ها و از بحث انگیزترین ماشین های موجود در سراسر جهان است. بی بی سی بیش از یک سال از مراحل ساخت این زیردریایی را درون یکی از سری ترین مکان های کشور با بالاترین ضریب امنیتی فیلم برداری می کند. این فیلم کارگران فراوان شاغل در ساخت این زیردریایی را نشان می دهد، از جمله ارین براون، کاراموز ۱۹ ساله برق که کارهای سیم کشی این شناور را انجام می دهد. فرمانده پل نایت، مسئول ایمنی رآکتور هسته ای، و درک پارکر، که کارش جابجا کردن قطعات بزرگ زیردریایی به وزن صدها تن است، تا در محل خود قرار گیرند و سپس به هم جوش داده شوند. تصاویر گرافیکی کامپیوتری طرحی کلی از خود زیردریایی، سیستم های پشتیبان حیات و تسلیحات آن را نشان می دهند. این تصاویر همچنین به تجسم بخش هایی کمک می کند که به دلیل مسائل امنیتی ملی قابل فیلم برداری نیستند. این داستان با واقعه پیش بینی نشده ای به اوج خود می رسد که زیردریایی را مجبور می کند در یکی از مرطوب ترین و طوفانی ترین تعطیلات آخر هفته سال برای اولین بار به آب های آزاد سفر کند.

قسمت ۲: موتور جامبوجت

در حالی که بوئینگ دریم لاینر ۷۸۷ جدید مشغول پرواز افتتاحی خود است، مهندسان رولز- رویس کارایی موتورهای جت ترنت ۱۰۰۰ انقلابی خود را جشن می گیرند. آنها از جدیدترین اعضای خانواده موتورهای هوایی پیشرفته هستند که رولز-رویس را به یکی از پیشتازان بازار موتورهای جامبوجت در جهان تبدیل کرده اند. این مستند داستان هزاران نفری را روایت می کند که موتورهای ساخت کارخانه رولز-رویس را در دربی و سایر نقاط بریتانیا طراحی، تولید و آزمایش می کنند، و رولز-رویس را به محور زندگی ساکنان آن شهرها تبدیل کرده اند. این مستند تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در این موتورهای پیشرفته را توضیح داده و با مهندسانی خبره ای ملاقات می کند که این موتورها را طراحی کرده و ساخته اند، و زیر و بم زندگی در خط تولید را تجربه کرده اند.

قسمت ۳: مهندسان سری بریتانیا

اگر کسی بخواهد در بریتانیا یک قطعه تجهیزات فوق سری بسازید، یک جا هست که به احتمال زیاد به آنجا می رود: پیمانکار دفاعی QinetiQ. ما در این قسمت با کارگران این شرکت ممتاز بریتانیایی سر و کار داریم و با آنها به سفری به دور دنیا می رویم تا به اسرار پروژه های سری آنها پی ببریم. ما با دانشمندان و مهندسانی ملاقات می کنیم که ربات هایی را برای خنثی سازی بمب های خیابانی افغانستان می سازند و می بینیم که آنها چگونه این ربات ها را با وضعیت های خطرنات شهری در بریتانیا سازگار می کنند. ما در این مستند خواهیم دید که چگونه کارشناسان بریتانیایی از تکنولوژی اختفا برای کمتر دیده شدن توربین های بادی و رادارها استفاده می کنند. ما برای اولین بار مهندسانی را ملاقات می کنیم که تلاش می کنند هلیکوپتر چینوک را برای خدمت در خطوط مقدم، از جمله افغانستان آماده کنند.

Technical Specs
Video Codec: XviD ISO MPEG-4
Video Bitrate: 1516 kbps
Video Resolution: 704 x 400
Video Aspect Ratio: 1.760
Frames Per Second: 25
Audio Codec: 0x0055 MPEG-1 Layer 3
Audio Bitrate: 128 kb/s CBR 48000 Hz
Audio Streams: 2ch
Audio Languages: English
RunTime Per Part: 59:18.mins
Number Of Parts: 3
Part Size: 701 MB
Subtitles: English
Source: DVB-rip

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “چگونه می سازیم . . . (۲۰۱۰)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi