توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

مغز با دیوید ایگلمن (2015)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۹٫۰/۱۰
(۴ تعداد آرا)

PBS – The Brain with David Eagleman (2015)

عصب شناس دیوید ایگلمن، مغز انسان را در سری مستندهایی مورد بررسی و موشکافی قرار می دهد که داستان نهایی ما را روایت می کنند، ما چگونه احساس و اندیشه می کنیم. این تصویر جاه طلبانه علم را با جلوه های ویژه بصری مبتکرانه و داستان های شخصی گیرا ترکیب می کند، و به  برخی از پرسش های بزرگ پاسخ می دهد. ما با درک مغز انسان می توانیم به درک انسانیت نائل شویم.

قسمت ۱: واقعیت چیست

دکتر ایگلمن بینندگان را به سفری غیرمنتظره برای کشف مغز انسان می برد، مغزی در سکوت و تاریکی و بدون دسترسی مستقیم به جهان خارج محصور شده است، و زیبایی و غنای جهانی که به ما عطا شده است به طرزی جادویی جلوه می دهد.

قسمت ۲: چه چیزی من را می سازد

قسمت دوم، چه چیزی من را می سازد، به این پرسش می پردازد که عملکرد مغز چگونه به افکار، عواطف، خاطرات و مسئولت ما منجر می شود. هزاران سال است که فلاسفه و متفکران بزرگ به این پرسش پرداخته اند که چگونه یک شیء فیزیکی و جسمی می تواند به فرایندهای ذهنی بیانجامد. در قرن اخیر رشته جدید عصب شناسی نیز به این بحث پیوسته است، و دکتر دیوید ایگلمن توضیح می دهد که برای یک عصب شناس پاسخ چنین پرسش هایی در شناخت ژرف مغز انسان نهفته است.

قسمت ۳: چه کسی تحت کنترل است

این قست تحت عنوان چه کسی تحت کنترل است؟ به حقه بزرگی می پردازد که هر روز صبح ما را فریب می دهد: ظاهرا اینطور به نظر می رسد که ما در طول زندگی خود تحت کنترل ضمیر هوشیار هستیم، اما در حقیقت اینطور نیست. حقیقت این است که تمام اعمال و افعال، تصمیم گیری ها، و تمام باورهای ما در بخش هایی از مغز قرار دارند که ما به آن ها دسترسی نداریم.

قسمت ۴: من چگونه تصمیم می گیرم

مغز انسان پیچیده ترین چیزی است که ما تا بحال در جهان کشف کرده ایم، و هر روزه مدارهای عصبی آن با ده ها هزار تصمیمی که در طول روز به آنها نیازمندیم روبرو هستند. مستند من چگونه تصمیم می گیرم؟ سفری است به جهان ناشناخته تصمیم گیری ها و فرایندهای دخیل در آنها.

قسمت ۵: من چرا به تو نیاز دارم

در مستند من چرا به تو نیاز دارم؟ دکتر دیوید ایگلمن به این پرسش می پردازد که مغز انسان برای کامیابی و تداوم به مغزهای دیگر نیاز دارد. این نیاز متقابل مغزها به یکدیگر از زمان تولد آغاز می گردد. دکتر ایگلمن گروهی از کودکان را به نمایش خیمه شب بازی دعوت می کند تا توانایی آنان را در تشخیص فرد قابل اعتماد و غیرقابل اعتماد به نمایش بگذارد.

قسمت ۶: من چه خواهم شد

در مستند من چه خواهم شد؟ دکتر دیوید ایگلمن به آینده سفر می کند، و این پرسش را مطرح می کند آینده مغز انسان و گونه ما چه خواهد بود. مادر طبیعت مغزی را پرورش داده است که به شدت انعطاف پذیر است، و می تواند خود را مطابق با شرایط محیطی وفق دهد، که به این معنا است که تا زمانی که پیشرفت های تکنولوژیک با سرعت سرسام آور ادامه دارند، تکنولوژی ما با زیست شناسیمان رقابت می کند.

Technical Specs
Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video Bitrate: ~1900 Kbps (CRF 21)
Video Resolution: 1280×720
Video Aspect Ratio: 16:9
Framerate: 25 fps
Audio Codec: AAC-LC (Nero)
Audio Quality: 0.48 48KHz (~140 Kbps)
Audio Channels: 2
Run-Time: 55mn (each)
Part Size: ~800 MiB
Number of Parts: 6
Container: MP4
Released: 2015
Source: HDTV AVC 1080i
Subtitles Merged: English

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

2 دیدگاه “مغز با دیوید ایگلمن (۲۰۱۵)”

  1. meysam گفت:

    مستند واقا جالبی بود

    VA:F [1.9.22_1171]
    +2 (2 راي)
  2. javad گفت:

    سلام و عرض ادب
    در مستند،مهم ترین نکته وجود زیرنویس هست. اگر زیرنویس فارسی مستندهای این چنینی رو هم بزارید فوق العاده میشه.
    ممنون بابت سایت خوبتون

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 (0 راي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi