توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

شاهکار های معماری جهان

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۷٫۰/۱۰
(۴ تعداد آرا)

Architecture (2005)

این مجموعه ، در واقع نگاهی ویژه و نو به کارهای بزرگان معماری و ارزشمندترین آثارشان می باشد که با فیلم برداری فوق العاده زیبای شبکه ی تلویزیونی اروپایی ARTE ( آرته ) تهیه شده است و در آن سعی شده است حداکثر حس فضایی محیط های خلق شده توسط این معماران را به تصویر بکشد.

 مدت زمان هر فیلم بین ۲۵ تا ۳۰ دقیقه است که در هرکدام به بررسی اثر یاد شده از معمار پرداخته می شود.

مجموعه مستندهای معماری شبکه ی arte یکی از معروف ترین و برجسته ترین مجموعه های تخصصی معماری به شمار می رود که به دلیل عدم امکان مشاهده تمام شاهکارهای معماری موجود در گوشه کنار دنیا توسط افراد عادی ، تهیه آن برای علاقه مندان معماری ، دانشجویان و اساتید معماری که می خواند به این آثار نگاهی دقیق تر داشته باشند پیشنهاد می گردد.

هر کدام از فیلم ها به سه زبان انگلیسی ، فرانسوی و آلمانی (قابل انتخاب) و بدون زیر نویس می باشد.

۱ – مدرسه باوهاوس (آلمانی: bauhaus، به معنی خانه معماری – والتر گروپیوس ) – نام یک مدرسهٔ معماری و هنرهای کاربردی در آلمان بود که توسط والتر گروپیوس تاسیس شده و از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۳ به پرورش هنرمندان پرداخت و نقش مهمی در معماری مدرن و پست مدن کنونی دنیا دارد. این مکتب در سه شهر آلمان، در سه دوره زمانی (وایمار از ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۵، دسائو از ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۲ و برلین از ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۳) و تحت مدیریت سه معمار (والتر گروپیوس از ۱۹۱۹ تا ۱۰۲۷، هانس مه یر از ۱۹۲۸ تا ۱۹۳۰ و لودویگ میس ون دروهه از ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳) به فعالیت پرداخت.

۲- مدرسه معماری آلوارو سیزا – معمار معروف سبک مدرن ، در سالهای ۱۹۴۹ الی ۱۹۵۵، در دانشگاه پورتو معماری را تحصیل نمود. آثار معماری وی نوعی غیرعادی بودن و حس آزادی و تازگی را با انسان زمزمه می کند. مدرسه معماری او ، یکی از معروفترین مدارس معماری دنیا می باشد که در این مستند سعی در تحلیل و بررسی آن شده است.

۳ – فامیلستر در گیز فرانسه – نزدیک مرز بلژیک واقع شده است. این بنا که شاهکاری از لحاظ معماری و پلان بندی در معماری مدرن اولیه است حدود ۱۵۰ سال قبل طراحی و ساخته شده است و زمان بزرگترین آزمایش یعنی کاربرد حقیقی را روی آن انجام داده است. فامیلیستر به صورت یک آپارتمان چند کاره طراحی و ساخته شده است و در حقیقت پیشرو نظریه معروف لوکوربوزیه مبنی بر ” شهر اندرون شهر” است. طبقه اول به عنوان فروشگاه های خانه ها کاربرد یافته و همچنین این مجموعه دارای استخر، مرکز باز آفرینی و یک مرکز تئاتر است. سیستمهای پیشرفته معماری و مهندسی جهت گرمایش و سرمایش ، پاسیوی مرکزی ، شوت زباله و توالت های عمومی در هر طبقه و …. ابداعاتی هستند که در این ساختمان ۱۵۰ ساله بکار رفته است.

۴- جان نوول ، نماسوس – این پروژه که در کشور فرانسه و در سال ۱۹۸۵-۱۹۸۷ توسط معمار فرانسوی ژان نوول ، در ۶ طبقه اجرا شده ، مبحث این فیلم مستند می باشد. نماسوس یک تجربه رادیکال از بکار بستن اصول و مصالح صنعتی برای اجرای یک مجتمع می باشد. این مجموعه که به صورت پیش ساخته اجرا شده است در منطقه صنعتی جنوب غرب منطقه نوم ، بر روی بافت فرسوده و کهنه ساخته شده است. این مجموعه نمائی جدید از ساختمانهای عمومی را به نمایش می گذارد که به دنبال قیمت کمتر ساختمان و به تبع آن سکونت در مکانی بزرگتر و بهتر را همراه دارد.

۵- رنزو پیانو ، ریچارد راجرز ، جیان فرانکو فرانچینی ، مرکز جرج پمپیدو – کار ساختن مرکز در سال ۱۹۷۱ آغاز و در سال ۱۹۷۷ پایان یافته است. مرکز پامپیدو، کتابخانه‌ای بزرگ و همگانی و موزه‌ی هنرهای مدرن است که از سمبل های معماری های تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته به حساب می آید. مرکز ژرژ پامییدو را رنزو پیانو ، ریچارد راجرز، و جیان فرانکو فرانچینی طراحی کرده‌اند

۶- اتو واگنر ، پست مرکزی وین – اتو واگنر طرح پستخانه مرکزی را در سال ۱۹۰۳ در یک مسابقه برنده شد و در دو مرحله اولی مابین سالهای ۱۹۰۴-۱۹۰۶ و دومی ۱۹۱۰-۱۹۱۲ ساخته شد. هال سقف در سال ۱۹۰۶ کامل گردید که یک ابداع بزرگ بود با وجود اینکه قسمت کوچکی از یک پروژه بزرگ بود .در این ساختمان مرکز عمومی به صورت یک فضای ذوزنقه ای پوشیده شده است .

۷- فرانک لوید رایت ، کارخانه واکس جانسون – فرانک لوید رایت یکی از مهمترین و خلاق ترین معماران و نظریه پردازان قرن بیستم می باشد که از پیشگامان سبک معماری ارگانیک به حساب می آید. رایت با تکنولوژی مدرن مخالفتی نداشت ، ولی آن را غایت و هدف تلقی نمی نمود و اعتقاد داشت که تکنولوژی وسیله است برای رسیدن به یک معماری والاتر که از نظر وی همانا معماری ارگانیک بود. این نگرش رایت در طراحی های وی نمود چشمگیری داشت تا بدان جا که در ساختمانهای کمپانی واکس سازی جانسون به صورت بارزی نمایان بود . با کمی دقت در شیوه ی طراحی این ساختمان ها میتوان یافت که از یک دیدگاه و ایده معمارانه پیروی می کنند . با نگرش عمیق در این کارها می توان شناختی بیشتر از معماری بزرگ همچون رایت بدست آورد .معماری که ایده های شگرف خود را با هنر معماری جاودان ساخت.

۸- گالری اومبرتو – اومبرتو گالری یک گالری عمومی در ناپال ، جنوب ایتالیا است که مابین سالهای ۱۸۸۷ تا ۱۸۹۱ اجرا و ساخته شده است. این بنا طراحی و ساخته معمار ایتالیایی – میلانی امانوئل روکو می باشد. نام اومبرتو از نام پادشاه آن زمان ایتالیا گرفته شده است. این گالری شامل فروشگاه ها ، کافه ها و مکان های اجتماعی و همچنین اماکن خصوصی می باشد.

۹- ساتولاس سانتیاگو کالاتراوا ، ایستگاه لیون – آخرین پایانه ترنهای TGV می باشد که فرودگاه را به شهر لیون متصل می کند. این بنا که ارتفاعی در حدود ۴۰ متر دارد ، سازه ی ترکیبی فولادی و بتنی ، کار ایستائی آنرا بر عهده دارد و طرح آن برگرفته از یک پرنده بزرگ است که بالهایش را باز نموده و آماده پرواز است. معمار این طرح سانتیاگو کالاتراوا می باشد که این پروژه را در سال ۱۹۸۹ در مسابقه ای به همین عنوان برنده شد و ساخت و تکمیل نمودن آن تا سال ۱۹۹۴ به طول انجامید.

۱۰- پیتر زومتر ، حمام آب گرم – والز نام یک دهکده دور افتاده در دامنه کوههای آلپ که در سالهای اخیر آوازه شهرت آن در تمام سوئیس و حتی سایر کشورها شنیده می شود. مهمترین وجه شهرت این دهکده ، آبهای معدنی گرم این منطقه و نیز حمام آب گرمی است که معمار آن شهیر ، پیتر زومتر ، در سال ۱۹۹۶ ساخته شده است.

۱۱- کاردینال مازارین ، مدرسه هنرهای زیبای پاریس – مدرسه هنرهای زیبای پاریس در سال ۱۶۴۸ میلادی توسط کاردینال مازارین جهت توسعه مطالعات در زمینه های نقاشی ، طراحی ، مجسمه سازی ، جواهر سازی و معماری تاسیس شد . مدرسه در زمان حکومت لوئی چهاردهم تحت حکومت دولتی قرار گرفت تا به سال ۱۸۶۳ که توسط ناپلئون بناپارت دوباره مستقل شد.

۱۲- دانیل لیبسکیند ، موزه یهود برلین – موزه یهود ، پروژه از دانیل لیبسکیند است که در سال ۱۹۹۸ ساخته شد. ایده اولیه این طرح بر اساس باور یهودیان که معتقدند در تاریخ متحمل رنج های فراوانی شده اند و فجایع زیادی را در طول تاریخ تجربه کرده اند شکل گرفته که بر اساس این باور در این پروژه از خطوط کاملا آشفته و بی نظم برای نشان دادن ایده در سبک پیدایش کیهانی استفاده نموده است.

۱۳- اپرای گارنیه ، چالرز گارنیه – اپرای بزرگ پاریس که با نام معمار آن چالرز گارنیه ، به اپرای گارنیه معروف است. این بنا بین سالهای ۱۸۵۷ الی ۱۸۷۴ با تکنولوژی دیوار باربر ساخته شده است که در نوع خود بی نظیر است. نمای رنگارنگ ، پله های زیاد و … این بنا را منحصر به فرد نموده است

۱۴٫ لوکوربوزیه – صومعه : لو کوربوزیه به عنوان یک معمار صاحب سبک در عرصه معماری جهان ، طی یک دوره طولانی از پیشگامان و چهره های شاخص معماری مدرن محسوب می شد و حدود نیم قرن در بین معماران هم عصر خود بی مانند بود و سر انجام بازتاب منزلتی شد که معماری را روح زمانه می دانست . و خالق فرم هایی شد که شاید به هیچ وجه قابل تکرار و نمونه برداری نیستند و به زیبایی درفراسوی زمان جاودانه خواهند ماند . نمونه بارز این آثار کلیسای نوتردام دو هو در رونشان فرانسه است .

از سال ۱۹۵۰ به بعد ، کارهای لوکوربوزیه از لحاظ سبک معماری در آینده جهان ، الگوی چندان موثری نبودند و صرفا حالت تندیس واره دارند و قابل تکرار نیستند . هر چند که در مجموع درون مایه های آثار او تا کنون به شکل وسیعی مورد تقلید قرار گرفته است .

۱۵٫ کاسامیلا ( کازامیلا ) – آنتونی گائودی ( آنتونیو گائودی ) : معمار مشهور اهل ناحیه کاتالونیای کشور اسپانیا، از جمله بزرگترین معماران جهان در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است و به خاطر سبک معماری مدرن و به شدت شخصی‌اش شهرت فراوانی دارد. گادی با مطالعه دقیق زوایا و پیچ و خم‌های اشکال طبیعی، آن‌ها را وارد طراحی‌های خود کرد و به جای اتکا به اشکال هندسی صرف، طبیعت را مبنای کار معماری خود قرار داد. این امر خود را در استفاده فراوان گائودی از سازه‌های سهمی شکل و هذلولی شکل نشان می‌دهد که با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک ناشی از انقلاب صنعتی، منجر به شکل‌گیری یک سبک معماری خاص در آثار گائودی شد. نخستین آثار معماری گائودی به سبک گوتیک و شیوه‌های معماری سنتی کاتالونیایی ساخته شدند، اما او خیلی زود سبک شخصی و متمایز خاص و التقاطی خود را در معماری پیدا کرد.

۱۶٫ آدلر – لوئیس سالیوان – تالار شیکاگو : معمار بزرگ آمریکایی که او را پدر معماری مدرن می توان نامید . سالیوان بنیانگذار مدرسه معماران شیکاگو است و فرانک لویدرایت معمار افسانه ای آمریکایی از شاگردان او بوده است . « لوئیس هنری سالیوان » در ۱۸۵۶ در شهر بوستون به دنیا آمد و مدت کوتاهی در « موسسه فناوری ماساچوست » (ام آی تی) به تحصیل مشغول شد . او تنها ۱۶ سال داشت که وارد دانشگاه ام آی تی شد در سال ۱۸۷۱ سالیوان به شیکاگو رفت تا در جریان ساختمان سازی آن شهر که پس از وقوع یک آتش سوزی گسترده در آن سال آغاز شده بود شانس خود را بیازماید . او خیلی خوش شانس بود که موفق شد در کنار ویلیام لبارون جنی مشغول به کار شود. جنی اولین معماری است که از اسکلت فلزی در اجرای ساختمان بهره برده . پس از کمتر از یک سال فعالیت در کنار جنی ، سالیوان به قصد تحصیل بار سفر بست و یک سال در دانشگاه هنر پاریس مشغول به فراگیری شد . پس از اتمام دوره آموزشی به شیکاگو بازگشت در حالی که هنوز هجده سالگی اش تمام نشده بود. او چند سال بعد را به فعالیت در کنار معماران مختلفی گذراند تا اینکه در سال ۱۸۷۹ دانکمار آدلد معمار مشهور آن زمان، سالیوان را استخدام کرد و یک سال بعد او را در شرکت خود شریک کرد . این اتفاق سرآغاز دوران پیشرفت و موفقیت سالیوان بود. طی این سال ها سالیوان و آدلد موفقیت هایی پی درپی به دست آوردند که از جمله آنها می توان به طرح و اجرای تالار سخنرانی شهر شیکاگو در سال ۱۸۸۹ اشاره کرد . از دیگر موفقیت های این دو شریک می توان به ساختمان واگن سازان (wainwright building) در سنت لوییس اشاره کرد که اولین آسمانخراش تاریخ معماری جهان به شمار می رود. لوییس سالیوان اولین معماری است که روش صحیح استفاده از اسکلت فلزی در ساختمان های بلند و مزایای آن را به طرز بهینه ای مورد استفاده قرار داد. از او به پاس تلاش ها و زحمات بسیار در هنر معماری بارها تقدیر شد . لوییس سالیوان عاقبت در چهاردهم آوریل ۱۹۲۴ در شیکاگو چشم از جهان فروبست.

۱۷٫ آلوار آلتو – تالار اجتماعات : آلوار آلتو در فنلاند متولد شد و در سال ۱۹۲۱ در هلسینکی تحصیلاتش را به پایان رساند . او کار حرفه ای را از سال ۱۹۲۵ در شهر تورکو turku آغاز می کند . بین سالهای ۱۹۳۰-۱۹۲۸ دفتر روزنامه تورنوسانومات turnu sanomat را طراحی می کند . بعد از ساخت این ساختمان آلوار آلتو در دنیا چهره ای شناخته شده می شود . در سال ۱۹۲۹ در دومین کنگره معماران سیام شرکت می کند و در سال ۱۹۳۳- ۱۹۲۹ آسایشگاه مسلولین پایمبو paimio building که یکی از بهترین کارهای اوست ، را می سازد .

۱۸٫ کلود نیکولاس لو دو – ساختمان های سلطنتی : کلودیا نیکلاس لدوز، در سال ۱۷۳۶ در کشور فرانسه متولد شد . او که یکی پیشروان معماری نئو کلاسیک فرانسه بود . او اطلاعات ذهنی خویش را با طراحی معماری و طراحی شهری آمیخت و نتیجه آن نقشه ایده آل او برای شهر شاو بود .

۱۹٫ پییر شاغو – خانه شیشه ای : خانه شیشه ای ، مابین سالهای ۱۹۲۸ الی ۱۹۳۱ در پاریس ساخته شد. این بنا که در سبک مدرن اولیه ساخته شده ، در طراحی بر ۳ محور استوار است : ۱- امانتداری در ماهیت مواد ۲- شفافیت متفاوت فرمها ۳- همجواری مصالح صنعتی به عنوان سبک تزئینی داخل خانه.

این بنا توسط پییر شاغو (طراح داخلی و مبلمان) و برنارد بیژوه ( معمار مقیم پاریس ) و لویئز دالبه ( صنعتگر آهن ) طراحی و ساخته شد. از نکات حایز اهمیت در این خانه ، مبلمان داخلی آن و تکنولوژی ساخت آن می باشد که ورود مصالح و تکنولوژی های جدید صنعتی را به معماری در عصر حاضر به خوبی نشان می دهد.

۲۰٫ خانه ژان پرووه : سالها قبل از معمارانی همچون نورمن فاستر و یا ریچارد راجرز که زیباشناختی و هایتک را به دنیای امروزی عرضه نمودند، معمار دیگری بود که قبل از آنها در این وادی قدم برداشته بود و آن کسی نبود جز جان پرووه .

۲۱٫ تویو ایتو – سندای مدیاتک : پروژه سندای مدیاتک ( Sendai MediaTheque )، ایتو را به جهان شناساند و او را رهبر جریان معماری امروز کرد؛ در این ساختمان تمام تکنیک های « هندسه منحنی »، « سبک و روشن بودن »، « ناپایدار، لحظه‌ای بودن » را می توان به یکباره دیدآنچه این اثر را از آثار دیگر متمایز می‌سازد، این است که یک مدل معماری بنیادی را ارائه کرده که شاید بتوان آن را در ردیف مدل سیستم دومینو ( Domino ) کوربوزیه قرار داد. البته قبلا هم ساختمان هایی ساخته شده است که در آنها بار سقف را هسته مرکزی تحمل می کرد و موفق به حذف ستون وتیر شده بودند، ولی اینها همگی تنها درحد بهسازی یا جابجایی سازه ها بوده‌اند. در مدل معماری ایتو، هسته مرکزی (core) لوله‌ای (tube) است که نور را از خود عبور می‌دهد و هوا را حمل می کند، وسیله است برای «گذار». این هسته مرکزی به طوری که کالبد آن «هندسه منحنی» است باقی می‌ماند، به عبارت دیگر برعکس درک عمومی از معماری که در آن سازه وجودی قدرتمند دارد. در سندای مدیاتک حتی الامکان اجسام (سازه) حذف شده و با فعلی مانند «گذار» نور و هوا، مدل «معماری بدون سازه» به نمایش گذاشته شده است. مدلی که ایتو برای معماری ارائه داده را شاید بتوان به عنوان مدلی برای فضا دانست.

۲۲٫ صومعه سنت فوی : دیر سنت فوی در کانکوس ، ایستگاهی برای زائران است در راه سانتیاگو که اکنون در اسپانیاست . ساخت در بین سالهای ۱۰۳۱ تا ۱۰۶۵ میلادی آغاز شد و در سال ۱۱۲۰ میلادی به پایان رسید. این ساختمان به سبک رمانسک می باشد .

۲۳٫ فرانک گری – موزه گوگنهایم بیلبائو : او در سال ۱۹۲۹ در خانواده‌ای یهودی در شهرتورنتو با نام اصلی فرانک اون گلدبرگ دیده به جهان گشود.او در سال ۱۹۴۷ به همراه خانواده اش به لس آنجلس مهاجرت کرد و در دانشگاه کالیفرنای جنوبی به تحصیل در رشته معماری پرداخت . در سال ۱۹۵۶ دردانشگاه هاروارد به تحصیل در رشته برنامه ریزی شهری پرداخت و همزمان در دفتر ویکتور گروئن مشغول به کار شد .گهری از پیشگامان عرصه معماری فولدینگ می‌باشد . در هم فرو رفتن و در هم تنیدن که مضمون معماری فولد است . در این معماری که گویی در حال فرو ریختن و کج شدن است ، ترتیب پلان ، نما و مقطع با هم اشکال ابهام آمیزی همانند کریستال ها می آفرینند . این بازی را گهری با در هم ریختن زبانهای مختلف معماری و ترکیب آنها آغاز کرده است . از همین رو بعضی معماری او را جانور گونه و کرم گونه نامیده‌اند . در کل می‌توان گفت معماری گهری یک معماری شخصی و غیر تقلیدی است و بدون برنامه خاص و یک نوع عدم قطعیت در اکثریت پروژه‌های گری دیده می‌شود.

لینک های دانلود :

http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.01of23.The.Dessau.Bauhaus.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.02of23.The.Siza.School.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.03of23.Family.Lodging.in.Guise.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.04of23.Nemausus.1.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.05of23.The.Georges.Pompidou.Centre.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.06of23.The.Vienna.Savings.Bank.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.07of23.Frank.Lloyd.Wright.-.Johnson.Wax.Administrative.Building.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.08of23.La.Galleria.Umberto.I.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.09of23.Santiago.Calatrava.-.Satolas-TGV.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.10of23.Peter.Zumthor.-.The.Thermae.of.Stone.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.11of23.Felix.Duban.-.School.of.the.Beaux.Arts.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.12of23.Daniel.Libeskind.-.Jewish.Museum.Berlin.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.13of23.Charles.Garnier.-.The.Opera.Garnier.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.14of23.Le.Corbusier.-.The.Cloister.La.Tourette.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.15of23.Antoni.Gaudi.-.The.Casa.Mila.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.16of23.Sullivan.Adler.-.Auditorium.Building.Chicago.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.17of23.Alvaro.Aalto.-.The.Community.Center.of.Saynatsalo.Finland.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.18of23.Claude-Nicolas.Ledoux-.The.Saline.of.Arc-et-Senans.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.19of23.Pierre.Chareu.-.Maison.de.Verre.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.20of23.The.House.of.Jean.Prouve.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.21of23.Toyo.Ito.The.Sendai.Media.Center.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.22of23.The.Abby.Sainte.Foy.de.Conques.[www.MostanadS.com].avi
http://vip.mostanads.com/2/2014/03/Architecture/Architecture.23of23.Frank.O.Gehry.-.The.Bilbao.Guggenheim.Museum.[www.MostanadS.com].avi

Video Codec: XVID
Video Bitrate: ~1000 kbps
Video Resolution: 400×720 (height x width)
Video Aspect Ratio: 9×16 (1:1,80)
Audio Codec: Dolby AC3 / FAST Multimedia AG DVM <0x2000>
Audio BitRate: ~192 kbps
Audio Streams: 3
Audio Languages: English/German/French
RunTime Per Part: ~30min
Number Of Parts: 23
Part Size: ~350 MB
Subtitles: none

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

8 دیدگاه “شاهکار های معماری جهان”

  1. m.m.s گفت:

    لینک دانلود خراب است !!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 (0 راي)
  2. darya گفت:

    چرا دانلود نمیشه من واسه فردا شدید به این مستند نیاااز دارم
    یکی کمکم کنههههه

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 (0 راي)
  3. samin گفت:

    man chejuri mitonam dl konam? 🙁

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 (0 راي)
  4. فرزانه گفت:

    چرا امکان dl این مستند وجود نداره؟

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 (0 راي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi