توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

مجموعه کامل سیاره زمین(Planet Earth) با دو کیفیت

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۱۰٫۰/۱۰
(۱ تعداد آرا)

Planet Earth در سال ۲۰۰۶ توسط بخش مستند کانال BBC‌ و به کارگردانی Alastair Fothergill  با بودجه ۲۵ میلیون دلار در طی مدت ۵ سال ساخته شد. George Fenton برای این مجموعه موسیقی باشکوهی را تصنیف کرده است که لذت تماشای این چنین اثری را چندین برابر کرده است. در زمان تماشای این مجموعه بارها و بارها سکانس های باورنکردنی را خواهید دید که گوش سپردن به این موسیقی متن بر هیجان شما خواهد افزود .این مجموعه در ۶۲ کشور و ۲۰۴ محل متفاوت فیلمبرداری شده است. گوینده این مستند David Attenborough یکی از شناخته شده ترین گویندگان و طبیعت شناسان جهان می باشد و لقب Sir را نیز دریافت کرده است. این مستند دارای ۱۱ اپیزود (قسمت) می باشد. در اولین اپیزود یک دید عمومی درباره مناطقی که در ۱۰ اپیزود بعدی قرار است به آنها پرداخته شود، داده می شود. درهر کدام از ۱۰ قسمت بعدی به بررسی یکی از بوم های طبیعی روی زمین و جانورانی که در آن ناحیه زندگی می کنند، می پردازد. در این مستند رفتارهایی از حیوانات که تا پیش از این دیده نشده بود به تصویر کشیده شده است مانند: تعقیب گوزن توسط گرگ ها از بالا، بچه خرس های گریزلی که برای اولین بار از غار بیرون می آیند، حمله ناگهانی صدها شمشیرماهی و …

قسمت اول: در قسمت اول این مجموعه به نام از قطب تا قطب From Pole To Pole به همراه هم از قطب شمال تا قطب جنوب کره زمین را میگردیم . از جایی که خورشید هیچوقت غروب نمیکند تا جایی که هیچوقت طلوع نمیکند و با هم شاهد صحنه هایی خواهیم بود که تکرار نشدنی هستند.

قسمت دوم: در قسمت دوم این مستند به نام کوهستان ها Mountains به اقلیم های کوهستانی می پردازیم.کوهستان ها برجسته ترین محصولات نیروهای عظیمی هستند که سطح سیاره ما را شکل میدهند. رانشهای تکتونیکی ، فعالیتهای آتشفشانی و فرسایش توسط باد ، آب ، سرما و بارش . در این قسمت با هم خواهیم دید که چگونه طبیعت وحشی خود را با شرایط سخت و طاقت فرسای انواع مختلف اقلیم های کوهستانی وفق داده است مانند بابون ها در کوه های آتشفشانی اتیوپی . پوما ها در رشته کوه های آند . خرس های گریزلی در رشته کوه های راکی و…

 قسمت سوم: در قسمت سوم این مجموعه به نام آب شیرین Fresh Water به اهمیت آب شیرین و وابستگی حیات موجودات غیر آبزی به این ماده حیاتی که تنها ۳% از منابع آب کره زمین را شامل میشود میپردازیم و ویبینیم که چگونه موجودات در رودخانه ها و دریاچه ها شنا میکنند.شکار می کنند و…

 قسمت چهارم: در قسمت چهارم این مجموعه به نام غارها Caves به کاوش در غارهای عمیق و بزرگ آهکی میپردازیم . جاهایی که به سختی قابل دسترسی و کاوش هستند و نیاز به گروه های متخصص و در بعضی موارد غواصان ماهر دارند و با هم گونه های نادر حیات وحش را در اعماق تاریک و سرد این غارها خواهیم دید که چگونه به این محیط خو گرفته اند.

 قسمت پنجم: در قسمت پنجم این مجموعه به صحرا ها Deserts میپردازیم . بخش بزرگ و رو به گسترشی از سطح زمین را صحرا ها پوشانده اند که هر کدام از انها دارای اقلیم و خشکی متفاوتی هستند . گونه های حیات وحش به طرق مختلف به خصوص در زمینه به دست آوردن آب با این اقلیم ها تطابق یافته اند. برخی از آنها ذاتا موجودات صحرا زی هستند مانند شتر ها و برخی دیگر به ناچار رژیم و شیوه زندگی خود را تغییر داده اند.

 قسمت ششم: در قسمت ششم این مجموعه به نام دنیا های یخی Ice Worlds به سرد ترین نقاط کره زمین یعنی قطب ها میپردازیم. قطب ها شدید ترین تغییرات فصلی را در طول سال شاهد هستند و کوه های یخی دائما در حال ذوب شدن و تشکیل دوباره هستند بنابراین حیات وحش خود را به گونه ای دیگر با این محیط وفق داده و رو به مهاجرت های فصلی اورده است . بخش اعظمی از قطب کاملا خالی از سکنه است و تنها ۳% از سواحل و دامنه های کوهپایه ای آن در بهار پذیرای جانوران مهاجر است.

 قسمت هفتم: در بخش هفتم این مجموعه به اقلیم های جلگه ای میپردازیم . یک چهارم از سطح کره زمین از قطب شمال تا مناطق گرمسیری را دشت های باز متشکل از مناطق کم ارتفاع و ارتفاعات کوهستانی تشکیل داده است . در این دشت ها انواع مختلفی از پوشش های گیاهی را شاهد هستیم که غذای اصلی بزرگ ترین جمعیت گیاهخواران را تشکیل می دهد که خود این گیاهخواران نیز طعمه لذیذی برای گوشتخواران ساکن دشت را تشکیل میدهند . با هم چرخه حیات را در این اقلیم شاهد خواهیم بود.

 قسمت هشتم: در قسمت هشتم این مجموعه به جنگل های بارانی میپردازیم . جنگل های بارانی با وسعتی برابر ۳% سطح کره زمین زیستگته نیمی از گونه های جانوری و ۸۰% از حشرات موجود هستند پس اقلیم آن یکی از پیچیده ترین و رقابتی تریا اقلیم های سطح زمین است . با هم چرخه زندگی را در جنگل های بارانی شاهد خواهیم بود.

 قسمت نهم: در قسمت نهم این مجموعه به آبهای کم عمق می پردازیم . آبهای کم عمق تنها ۸% از سطح زمین را پوشش میدهند اما حاوی غنی ترین و متنوع ترین زندگی دریایی هستند. از پلانگتون ها و مرجان ها تا پرندگان و انواع بی مهرگان و  پستانداران دریایی از مار های دریایی تا گونه های بسیار نادر ماهی ها.با ما همراه شوید تا به تماشای یکی دیگر از قسمت فوق العاده زیبای این مجموعه بپردازیم.

 قسسمت دهم: در قسمت دهم این مجموعه به جنگل های موسمی میپردازیم .درختان بزرگ ترین موجودات زمین و نیز یکی از قدیمی ترین ساکنان آن می باشند. جنگل های موسمی برخلاف جنگل های بارانی گرمسیری بزرگترین زیستگاه های کره زمین هستند . یک سوم کل درختان در تایگا های پهناور شمالی رشد میکنند. شمال امریکا و کالیفرنیا زیستگاه درختان سکویا بزرگترین درختان کره زمین هستند . فتوسنتز درختان نقش بسیار حیاتی در چرخه زندگی دیگر موجودات کره زمین ایفا می کند.

 قسمت یازدهم: در قسمت یازدهم این مجموعه به اقیانوس ها میپردازیم . اقیانوس های وسیعی که دو سوم از سطح کره زمین را پوشانده اند. برخی از آنها کم عمق و برخی دیگر به انقدر عمیق هستند که کوهستان های مرتفع در آن غرق می شوند. اقیانوس ها زنجیره غذایی پیچیده و شگفت آوری را شامل می شوند.از جانوران میکروسکوپی تا نهنگ ها که در اقیانوس ها در حال شنا کردن یا غوطه وری هستند. بعضی از انها برای تنفس به سطح اب میایند در حالی که گونه های دیگر در اعماق تاریک دریا مخفی هستند.

با توجه به درخواست کاربران این مستند در دو کیفیت بصورت زیر قرار داده شده است:

۱ – کیفیت ۷۲۰P با فرمت MKV :

حجم کلی این کیفیت با ۱۱ قسمت کامل ۳٫۹۲GB می باشد حجم هر قسمت حدود ۳۶۰MB می باشد. برای دانلود و مشاهده اسکرین شات ها کلیک کنید.

۲ – کیفیت HD با فرمت Avi :

حجم کلی این کیفیت با ۱۱ قسمت کامل۲۳٫۵۵GB می باشد حجم هر قسمت حدود ۲٫۱۴GB می باشد . برای دانلود و مشاهده اسکرین شات ها کلیک کنید.

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

3 دیدگاه “مجموعه کامل سیاره زمین(Planet Earth) با دو کیفیت”

  1. Don Lambo گفت:

    سلام
    خسته نباشید جانانه میگم بهتون
    از موقعی که وبسایت تریپ VIP برداشته دارید میترکونید انگار
    همه آرشیو بازا همه مستند بازا بدون معطلی باید این مستند رو دان کنن(قبلا رو سایت بود این مستند اما من خودم ۱۲۸۰*۷۲۰ رو داشتم و مسلما این کیفیت دومی ک گذاشتین باید Full HD باشه.هرچند که بخاطر کیفیت و سوژه های بی نطیر این مستند هرچقد با کیفیت تر ببینینش معنی دقیق فیلم مستند رو درک میکنین؛هردو زیرنویس هم که قرار دادین دیگه تمام است:-) )
    یه درخواست مهم : حالا که میبینم میخواین رسما بترکونین فقط و فقط جای یه مستند تو وبسایت عظیمتون خالیه(اینو منی میگم که ۹۳ صفحه وبسایتتون رو خوردم واقعا!!!)و اونم DISCOVERY TIME WARPواقعا جاش خالیه چون من از سه فصلی که فک کنم تا الان اومده باشه دو قسمت از فصل یک روندارم که تا الانم پیداش نکردم.
    پر واضح که اگه میخوین بزارینش کامل بزارینش کاری که همیشه میکنید:-).
    اوه اوه چقد کامنت شد…پس TIME WARP یادتون نره.
    بازم ممنون از تمام زحماتتون.
    سرافراز و پایدار و برتر هستید و ایشالا که همچنان باشید.

    VA:F [1.9.22_1171]
    +1 (1 راي)
  2. سلام
    مستند بسیار خوبیه
    از معروف ترین مستندهای جهانه

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 (0 راي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi