توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

کوسه ماهی ها

Shark Week - Shark City
Shark Week - Shark City
Shark Week - Shark City
VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۴٫۰/۱۰
(۱ تعداد آرا)

Discovery Channel – Shark Week: Shark City

این مستند شامل حملات کوسه ماهی ها، تحقیق درباره قدرت ارواره های این جاندار و نجات یافتگان از حملات کوسه و عواقب پس از حمله ی این موجود میباشد.

در زیر، اطلاعاتی درباره ی کوسه ماهی ها می آوریم :

کوسه ماهی

یکی از خطرناک ترین آبزیان، کوسه است. کوسه برای انسان فوائد زیادی دارد. بزرگترین بهره ای که میتوان از کوسه برد تهیه روغن از آنست زیرا این روغن بر دوام قایقها و موتور لنجها تا چندین برابر می افزاید بطوریکه چوب لنج ها سالها در آب شور دریا مقاومت کرده و پوسیده نمی شود. از باله و دم کوسه در تهیه سوپ و دارو و از خشک شده بقیه بدن بیشتر کوسه ها در تهیه کود استفاده می کنند.

بدن کوسه بدون استخوان و  غضروفی شبیه قسمت بیرونی گوش انسان است. کوسه ها بسیار سریع و بدون اینکه در آب حرکتی غیرعادی ایجاد کنند؛ شنا می کنند و این باعث غافلگیر شدن موجودات دیگر می شود. برای شکار آنها از تور و قلاب استفاده می کنند.

کوسه ماهیان جزء ماهیان غضروفی بوده و در خلیج فارس و دریای عمان ازتنوع قابل ملاحظه ای برخوردارند. کوسه ها حلال گوشتند. از ۱۲۰ گونه در دنیا ۲۰ گونه مهاجم هستند که فقط ۴ گونه از آنها به انسان حمله می کند. این گونه های مهاجم در خلیج فارس و دریای عمان وجودندارند. این نوع کوسه ها را «کوسه سفید» ، «کوسه آبی» ، «کوسه ببری» و «کوسه پلنگی» می نامند که از انواع بسیار خطرناک هستند. کوسه هایی که آدم خوار هستند معمولاً در نزدیکی ساحل به آدم ها حمله ور شوند و با تیغ های پشت چنان ضربه ای به دست، پا یا تنه آدم وارد می کنند که بلافاصله دست، پا یا تنه انسان بکلی قطع می گردد. در سواحلی چون خلیج فارس این انواع کوسه ها به «کولی گرگ» معروف هستند.

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

1 دیدگاه در : “کوسه ماهی ها”

  1. علی گفت:

    ببخشید باعرض تشکر میشه زیرنویس انگلیسی ش رووهم بزارید..¿¿¿خواهش میکنم

    VA:F [1.9.22_1171]
    +1 (1 راي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi