توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

درختان زندگی آفریقا (2016)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۵٫۰/۱۰
(۲ تعداد آرا)

Discovery Channel – Africa’s Trees of Life (2016)

بقا در آفریقا کار ساده ای نیست. تقاضاهای جمعیت رو به رشد انسانی فشار بر مناطق حیات وحش را بیشتر کرده است و جانورانی را که محصولات کشاورزی و دامپروری را تهدید می کنند، بیش از همه متاثر ساخته است. اما برخی مناطق حفاظت شده در جنوب آفریقا وجود دارند که در آنها گربه های وحشی، فیل ها و کفتارها با امنیت بالایی زندگی می کنند. درختان زندگی سه داستان بقا و نجات شاخص ترین نمادهای تاریخ طبیعی آفریقا را روایت می کنند، از شکار تا شکارچی، محیط های خشن و درختانی افسانه ای، یکی از بهترین شیرها، یک گربه وحشی محلی، و مادر یک چیتا زندگی خود را در زیر سایه سه درخت باشکوه به پایان رسانده اند، درخت سوسیگ در دره لانگوا در زامبیا، خارشتر اقاقیا در کالاهاری در جنوب آفریقا و درخت مارولا در مانیالتی در نزدیکی پارک ملی کروگر.

این مستند داستان باورنکردنی شکار و شکارچی است که به این درختان منحصر به فرد وابسته اند، درختان زندگی.

قسمت ۱: درخت سوسیگ

کانون این مستند یک درخت ویژه است، درخت سوسیگ. وقتی تمام پوشش گیاهی مناطق اطراف خشک و پژمرده شده اند، میوه های بزرگ و گل های به رنگ خون این درخت غذای لذیذی برای گیاهخوران است. زنبورها شهد و گرده مورد نیاز خود را از گل ها تامین می کنند و همزمان عمل گرده افشانی را نیز برای گل ها انجام می دهند و آنها را بارور می کنند. پرندگان، بابون ها، میمون های وروت و سنجاب ها از آب فراوان آن می نوشند. در پایین پوکو، ایمپالا و کل بیشه از گل هایی که روی زمین افتاده اند تغذیه می کنند.

قسمت ۲: خارشتر اقاقیا

اقاقیای خارشتر با رشد آهسته خود یکی از رایج ترین درختان در جنوب آفریقا است که شاخه هایی آویزان و اغلب از شکل افتاده دارد و شکل تاج آن گرد یا چتر- مانند است. نام رایج آن ربطی به شتر واقعی ندارد، بلکه نامی آفریقایی برای زرافه است، شاخ شتر. این درخت توسط عطر شیرین، رنگ زرد روشن، و گل های توپ مانند خود قابل شناسایی است که در بسیاری از اقاقیها یافت می شود. خارشتر نیز مانند بیشتر اقاقیاها برگ های مرکب دارد، اما از هم خانواده خود با برگ های بزرگ تر، و غلاف های بزرگ هلالی شکل به رنگ خاکستری روشن با ظاهری مخملی به راحتی قابل شناسایی است. غلاف ها بسیار مغذی بوده و در طول فصل خشک چارپایان اهلی و علفخوران بومی مانند فیل، کرگدن سیاه، تیزشاخ کالاهاری، گاو کوهی، کودوی بزرگ و البته زرافه از آنها تغذیه می کنند.

قسمت ۳: درخت مارولا

تاریخچه درخت مارولا به هزاران سال پیش باز می گردد. شواهد باستان شناسی نشان می دهند که این درخت از ۱۰۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح منبعی برای تغذیه بوده است. مارولا یا سلروکارایا بیرئا، زیرگونه کافرا یکی از گنجینه های ارشمند زیست گیاهی آفریقا است. تخمین زده می شود که در غار پومونگوه در زیمبابوه، ۲۴ میلیون میوه مارولا خورده شده است. نه تنها میوه بلکه هسته آن نیز غنی از مواد معدنی و ویتامین است. افسانه ها به کاربردهای گسترده و متعدد این درخت، پوست، برگ ها، میوه، هسته و دانه های آن پیوند خورده اند. میوه هایی که روی زمین ریخته و اندکی له شده اند فیل ها را دیوانه می کند. مارولا محبوب ترین درخت علفزارهای آفریقا است، و در زمان های باستان بخش عمده رژیم غذایی در جنوب آفریقا، بوتسوانا و نامیبیا را تشکیل می داد.

Technical Specs
Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video Bitrate: 3191 Kbps
Video Aspect Ratio: 1280 x 720
Video Resolution: 1.778 (16:9)
Audio Codec: AAC LC
Audio: English
Audio Bitrate: 160 kb/s VBR 48 KHz
Audio Channels: Stereo 2
Run-Time: 45mins
Framerate: 25 fps
Number of Parts: 3
Container Mp4
Part Size: 1,008 MB
Source: HDTV

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

1 دیدگاه در : “درختان زندگی آفریقا (۲۰۱۶)”

  1. fa گفت:

    سلام. سایت دسته بندی خوبی داره. ولی اگه بشه چند تا از دسته ها رو با هم انتخاب کرد و از فیلتر رد کرد بهتره. مثلا همزمان تیک گزینه دوبله و زیرنویس فارسی رو انتخاب کرد و ژانر و هم علمی گذاشت. همه اینا همزمان با هم باشن. اینطوری بنظرم خیلی کاربردی تر میشه . شبیه دیجی کالا

    VA:F [1.9.22_1171]
    +1 (1 راي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi