توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

آلاسکا: قلمروی یخزده زمین (2015)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۱۰٫۰/۱۰
(۳ تعداد آرا)

BBC – Alaska: Earth’s Frozen Kingdom (2015)

آلاسکا یکی از خارق العاده ترین سرزمین های بکر و وحشی کره زمین است، در دوردست ترین مرزهای آمریکا. ما در این مستند سه قسمتی، یک سال را در آلاسکا سپری کرده و داستان پیشگامان انسانی و جانوری آلاسکا، و نبرد آنها با عناصر طبیعت، و کسب منفعت از تب طلای موسمی طبیعت را روایت می کنیم.

آلاسکا سرزمینی بزرگ و البته دورترین ایالت ایالات متحده است، و تاکنون بکرترین مکان در کره زمین باقی مانده است. این سرزمین جنگل های عمیق و کوهستان های وسیع را در خود جای داده و یک سوم از مساحت آن بالاتر از مدار قطبی قرار گرفته است.

کل این ایالت تغییرات فصلی شدیدی را پشت سر می گذارد: دما در تابستان ممکن است به ۹۰ درجه فارنهایت برسد و در زمستان به ۸۰- درجه فارینهایت سقوط کند.

با این حال موجودات زیادی در آلاسکا دوام آورده اند، و این سرزمین خانه سرسخت ترین جانوران کره زمین است. هر یک از این جانوران روش خود را برای مواجهه با سختی های تغییرات فصلی دارند. مهم تر از همه اینجا سرزمین شخصیت های بزرگ است.

قسمت ۱: بهار

با بالا آمدن آفتاب بهاری، آلاسکا یکی از بزرگ ترین تحولات را در کره زمین محتمل می شود. دما بالا رفته و اشعه های آفتاب برف و یخ را گرم کرده و آب و گرما به این سرزمین باز می گردند. گذر آلاسکا به بهار ممکن است شبیه جادو باشد، اما آن دسته از جانورانی که از خواب طولانی زمستانی بیدار شده است، زمان رقابت شدید است، چرا که همه چیز در آلاسکا در تکاپو است تا به ثروت آلاسکا دست یابد.

قسمت ۲: تابستان

هیچ فصلی بیشتر از تابستان آلاسکا مملو از شگفتی نیست. در این فصل مرغان مگسخوار مناطق گرمسیر به سوی آلاسکا کشانده می شوند، بیابان های قطبی پدیدار شده و آتش نشانان چترباز برای اطفاء حریق جنگل های این سرزمین بکر دست به کار می شوند. تابستان روزنه باریکی از وفور نعمت است، در این فصل آلاسکا شبانه روز در زیر تابش آفتاب قرار دارد، با این حال در این سرزمین خشن چیزهای خوب فراوانی پیدا می شوند.

قسمت ۳: زمستان

زنده ماندن در سرمای استخوان سوز، کولاک های مهلک و تاریکی زمستانی آلاسکا شهامت، زیرکی و تلاش فراوان می طلبد. در زیبایی سرد قله های بادگیر، توندراهای یخزده و جنگل های برف گرفته آلاسکا داستان شخصیت های مقاوم و مبتکری نهفته است که با سرسخت ترین چالش های این سرزمین رام نشدنی رو در رو شده اند.

Technical Spec
Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video Bitrate: CRF 19
Video Resolution: 1280×720
Video Aspect Ratio: 16:9
Frame Rate: 25 FPS
Audio Codec: AAC-LC
Audio Bitrate: Q=0.41 VBR 48KHz (~132Kbps)
Audio Channels: 2
Run-Time: 59 mins
Number Of Parts: 3
Part Size: 1.49 GB (average)
Source: HDTV
Merged subtitles

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “آلاسکا: قلمروی یخزده زمین (۲۰۱۵)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi