توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

خطاهای مهندسی فاحش و باورنکردنی: تصحیح (2015)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۱۰٫۰/۱۰
(۱ تعداد آرا)

Discovery Channel – Incredible Engineering Blunders: Fixed (2015)

خطاهای مهندسی باورنکردنی: خبرنگار مهندسی جاستین کانینگهام و گروه خبرنگارش، از عجیب و غریب ترین خطاهای مهندسی در جهان پرده بر می دارند و نشان می دهند که چگونه باید این خطاها را تصحیح کرد. این فیلم از غرق شدن یک فرودگاه در دریا گرفته تا توربین های بادی که خطر سقوط در اقیانوس آنها را تهدید می کند، از حقیقت پنهان در پس هر یک از این خطاهای وحشتناک پرده برداشته و راه حل های مبتکرانه ای را نشان می دهد که مهندسان توسط آنها مشکل را حل کرده اند. خطاهای فاحش بریتانیایی عبارت اند از مکان پلی آبی لیدز، بلوکی اداری که واقعا شما را پرتاب می کند (؟) و آسمانخراش واکی تاکی لندن که می توانست ماشین را در چشم بر هم زدنی ذوب کند.

قسمت ۱:

جاستین در زیر ۵۰۰ تن فولاد سینه خیز حرکت می کند تا برج معروف گلاسگو را قادر به چرخیدن نگه دارد، و سپس به زیر زمین در گراند کانال ونیز می رود تا پی برد که چگونه یک پل با نامردی قلب تمام ایتالیایی ها را شکست. در این میان تومواومه واکا به مهندسان اوساکا کمک می کند تا فرودگاهشان را از غرق شدن در دریا نجات دهند و دنیل لرفر پی می برد که برای بزرگراه سائوپائولو که در چند سانتیمتری تحت خواب ساکنان آنجا ساخته شده است، چه اتفاقی خواهد افتاد.

قسمت ۲:

جاستین به بالای پشت بام ورزشگاه نیویورک می رود و توسط جریان هوا متوقف می شود . . . و در معرض خطر سقوط قرار می گیرد. سپس به لیدز می رود تا درباره بلوک اداری محل پل آبی مشهور بیشتر بیاموزد، خطایی فاحش در شیلی که اولین پل متحرک ساخته شده در این کشور را واژگون کرد، و جیمنا گاسکون کشف می کند که چرا پروژه متروی مکزیکوسیتی از خط خارج شده است.

قسمت ۳:

جاستین حقیقت پنهان در پس زمین لغزه فاجعه باری را کشف می کند که مکان ورزشی پرش با اسکی ترکیه را فروپاشید. سپس به جبل الطارق سفر می کند تا یکی از احمقانه ترین فرودگاه های جهان را ببیند، فرودگاهی که باند پرواز آن درست از یک جاده اصلی عبور می کند. خبرنگار جمینا گاسکون در مکزیکوسیتی به یک گروه غواصی می پیوندد که حرفه نه چندان رشک برانگیز آنان باز کردن مجاری فاضلاب است. او به اعماق زمین می رود تا دریابد که این غواصان چگونه بزرگترین لوله کشی فاضلاب جهان را می سازند. دنیل لفور نیز به سانتوی برزیل می رود تا دریابد که چرا یکصد ساختمان به شیوه ای خطرناک به یک سو مایل شده اند.

قسمت ۴:

اینجا آسمانخراشی وجود دارد بدون هیچ قدرت مرموزی که می تواند ماشین ها را ذوب کند. جاستین به خیابان فنچرچ ۲۰ لندن می رود، که به نام واکی تاکی نیز مشهور است، تا به علم پشت پرده این خطای ساختمانی عجیب پی برد. سپس به برلین سفر می کند تا دریابد که چرا فرودگاه جدید و ویژه به طرز عجیبی ویران شد. در کانادا نیز جاستین استیونز در می یابد که چگونه یک خطای کوچک اندازه گیری سازندگان پل را چنان به دردسر انداخت، در حالی که در مالزی عضو دیگر گروه هانسن لی در خطاهایی باورنکردنی پرده بر می دارد که باعث فروپاشی سقف یک ورزشگاه بزرگ شدند، آن هم نه یک بار بلکه دو بار.

قسمت ۵:

جاستین برای اولین بار در تلویزیون دل به دریای متلاطم شمال می زند و به درون توربین بادی ساحلی می رود تا ببیند که مهندسان چگونه نقصی را در آن برطرف می کنند که می تواند باعث واژگونی این سازه در آب ها شود. او به عجیب ترین سفر ماهیگیری جهان در گودالی بزرگ و پر از آب در لوئیزیانا می رود که تصادفا توسط معدنکاران نمک ایجاد شده است و مردم محلی را به شهر ارواح کشانده است. در لاس وگاس پیاژه باتچر در می یابد که مهندسان بی کفایتی که بیش از چند لیره را روی میز قمار از دست داده بودند، یک هتل کامل را از دست دادند چرا که آن را چنان بد ساخته بودند که ناچار باید تخریب می شد. در آرژانتین نیز میگوئل سوفیا سعی می کند بفهمد که چرا مهندسان یک جاده چند میلیون پوندی را روی هیچ ساختند.

قسمت ۶:

جاستین برای بررسی غارهای عظیم لوئیزیانا درگیر سفری دشوار می شود، که بدترین نوع خود در آمریکا هستند. او پیش نمایش خصوصی پروژه عظیم کراس ریل را می بیند و در می یابد که مهندسان چگونه می کوشند تا یک دستگاه بزرگ حفر تونل را نجات دهند که در عمق ۲۰ متری زیر خیابان های سیاتل گیر افتاده است. در این میان گزارشگر ایتالیایی فانوئل مورلی از روستایی دیدن می کند که بعد از حفاری تونل توسط مهندسان در کوه های زیر پای آنان دچار ترک خوردگی و خمیدگی شده است. گزارشگر استرالیایی دانی مارویک نیز حفره های گل بزرگ را در طول راه آهن ملبورن- سیدنی نشان می دهد که باعث تلو تلو خوردن قطار و حتی خطر خروج آن از ریل می شوند.

Technical Specs
Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video Bitrate: 3191 Kbps
Video Aspect Ratio: 1280 x 720
Video Resolution: 1.778 (16:9)
Audio Codec: AAC LC
Audio: English
Audio Bitrate: 160 kb/s VBR 48 KHz
Audio Channels: Stereo 2
Run-Time: 44mins
Framerate: 25 fps
Number of Parts: 6
Container Mp4
Part Size: 1,001 MB
Source: HDTV

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “خطاهای مهندسی فاحش و باورنکردنی: تصحیح (۲۰۱۵)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi