توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

حیات وحش سری لانکا – قسمت 1 (2015)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۰٫۰/۱۰
(۰ تعداد آرا)

National Geographic – Wild Sri Lanka (2015)

به غیر از جزیره اقیانوسی کوچک سری لانکا هیچ جای دیگر در روی زمین وجود ندارد در آن آب قدرت خلق، شکل دهی و حفظ زندگی را چنان خیره کننده و آشکارا داشته باشد. این خشکی در میان آبها، مکانی است که در آن هیچ شاخصی جز دو باد موسمی برای زمان وجود ندارد. دنیایی که در آن باران می ریزد، ابرها متراکم می شوند، رودخانه ها جریان دارند، مه در آسمان به رقص در می آید، شبنم سرزمین های مرتفع را می پوشاند و هزاران دریاچه مصنوعی سرزمین عجایبی را شکل داده اند که مملو از حیات وحشی شگفت انگیز، زیبا و منحصر به فرد است. ما در این سری مستند به سرزمین این موجودات نفس گیر سرک می کشیم، از بزرگ ترین پستاندار روی زمین، نهنگ آبی گرفته تا کوچکترین آنها موش پوزه دار، و در می یابیم که سری لانکا از لحظه ای که از ابرقاره جنوبی گندوانا جدا شده و توسط اقیانوس ها به مکان فعلی خود رسید، جزیره ای بوده تحت تسلط یک نیروی توقف ناپذیر: آب

تا همین اواخر، یک ربع قرن جنگ داخلی حیات وحش سری لانکا را از جهان جدا کرده بود. اما اکنون که جنگ به پایان رسیده است، آب های سری لانکا که زمانی آشفته بودند، تقسیم می شوند تا غنای بوم شناختی ناشناخته آن را برای اولین بار آشکار کنند.

مستند سری لانکا، بهشتی در اقیانوس هند، از جلیات های اعماق اقیانوس گرفته تا اسرار ناشناخته قله های ابرپوشیده، نگاهی است به شادابی و طراوت بوم شناختی پنهان که مانند آن در هیچ جای دیگر روی زمین یافت نمی شود.

قسمت ۱: اقیانوس غول ها

با طلوع آفتاب بر فراز آب های آبی سواحل جنوب سری لانکا، بزرگ ترین پستاندار زمین سطح آب ها را می شکافد. در زیر این امواج بزرگ ترین جمعیت از نهنگ های آبی پیگمی زندگی می کنند که در نزدیک ساحل تغذیه جفت گیری و بازی می کنند. با بارش باران های موسمی، بیش از یک صد رودخانه از کوه ها جاری می شوند و مواد مغذی از طریق آنها به دریا وارد می شوند. آب های ساحلی سری لانکا از جنگل های انبوه مانگرو گرفته تا سواحل دست نخورده از ماسه های سفید، بزرگ ترین و باشکوه ترین پستانداران طبیعت را به نمایش می گذارند. وقتی لاک پشت ها تخم های خود را روی سواحل پوشیده از نخل به جا می گذارند، ماهی گیران با سبک ویژه سری لانکا منتظر گروه های شاه ماهی و ماهی اسقومری هستند که با تغییر فصل می آیند. و در درون دریا، صخره های مرجانی کشتی های شکسته قدیمی پر از ماهی را می پوشانند، در حالی که صدها دلفین روی امواج مسابقه می دهند. اینجا یک جزیره اقیانوسی است که در آن آب فرمانروایی می کند.

Technical Specs
Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video Bitrate: 3175 Kbps
Video Aspect Ratio: 1.778 (16:9)
Video Resolution: 1280 x 720
Audio Codec: AAC LC
Audio English
Audio Bitrate: 160 kb/s VBR 48 KHz
Audio Channels: Stereo 2
Run-Time: 44mins
Framerate: 25 fps
Number of Parts: 3
Container Mp4
Part Size: 998 MB
Source: HDTV

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “حیات وحش سری لانکا – قسمت ۱ (۲۰۱۵)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi