توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

سهند عروس ایران (فارسی)

سهند عروس ایران (فارسی)
سهند عروس ایران (فارسی)
سهند عروس ایران (فارسی)
VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۰٫۰/۱۰
(۰ تعداد آرا)

کوهستان سهند بعد از سبلان یکی از بزرگترین و مهمترین برجستگی های آذربایجان و از معروفترین کوههای آتشفشان و خاموش ایران است که در ۵۰ کیلومتری جنوب تبریز و ۴۰ کیلومتری شمال مراغه بین ۱۲ و ۴۶ تا ۲۰ و ۴۶ طول شرقی و ۱۰ و ۳۷ تا ۳۵ و ۳۷ عرض شمالی قرار گرفته است .

قله منفرد و آتشفشانی خاموش سهند در میان جلگه آذربایجان قد برافراشته است این کوهستان آتشفشانی خاموش شبیه آرارات و البرز و سبلان بوده خط فاصل بین دو توده خروجی البرز و توده ارمنستان به وجود آمده است .

در سایه آتشفشان خاموش سهند و در روی تخته سنگهای خمیری شکل منجمد شده آن زندگی تازه ای با آغاز شگفت انگیز و پایان حیرت زایش در جریان است.

طبیعت در این سایه ها ، شاهکار بدیعی خقل کرده و بشر هماهنگ با جریان طبیعی رودخانه ها و چشمه سازان در پیچ و خم آبرفتها و دره ها به ساختن خانه های دهقانی و برافراشتن چادرهای ایلاتی پرداخته است.

در سهند و دامنه سرسبز آن همه چیز زیبا و دل انگیز است. سهند را به ‌دلیل انبوهی گیاه و چمن و گل و مرتع، عروس کوهستان‌های ایران می‌گویند زیرا سطح تمام منطقه کوهستان پوشیده از گیاه، چمن، گل و مرتع است. سهند در بهار گلزاری بی‌بدیل است. سهند دارای ۱۷ قله بالای ۳۰۰۰ متر است که بلندترین آنها به‌نام قوچ گلی داغی (معروف به کمال) ۳۷۰۷ متر ارتفاع دارد.

مستند «عروس ایران»  به بررسی و معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری، ایلات کوچ کننده به این منطقه، حیوانات وحشی که در این منطقه زندگی می کنند، چشمه های این منطقه و کلاً از نظر طبیعی، انسانی، اقلیمی و … می پردازد.

 تهیه کننده این برنامه آقای جمال پورفرج و کارگردان آن آقای یونس مقدم می باشد.

این مستند فارسی از شبکه شما سیما پخش شده است.

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “سهند عروس ایران (فارسی)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi