توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

سری 2 چگونه می سازیم (2011)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۱۰٫۰/۱۰
(۱ تعداد آرا)

BBC – How to Build Series 2 (2011)

شرکت های ممتاز و سری بریتانیا اسرار ساخت حیرت انگیزترین ماشین های جهان را فاش می کنند.

قسمت ۱: بال سوپر جامبو

بریتانیا یکی از پیشتازان در عرصه هوافضا است و قطعه ای از هواپیما هست که بریتانیا در ساخت آن به بهترین نحو شهرت دارد: بال. اغلب گفته می شود که صرف نظر تمام نوآوری ها و ابتکارات جدید، این بال است که یک وسیله نقلیه هوایی را تعریف می کند. بال A380 با ۷/۱۷ متر طول از لبه جلویی تا لبه عقبی، و ۳/۳۶ متر از بدنه هواپیما تا نوک بال بزرگ ترین بالی است که تاکنون برای یک هواپیمای مسافربری ساخته شده است. در این مستند افرادی را می بینیم که در مهم ترین دو کارخانه ایرباس در بریتانیا کار می کنند. ما در فیلتون در نزدیکی بریستول (که نزدیک به ۱۰۰ سال است هواپیماهایی نظیر کانکورد را می سازد) مهندسان و طراحانی را می بینیم که بخش تحقیقات و تکنولوژی های پیشرفته شرکت، و براوتون در شمال ولز، در یکی از بزرگترین کارخانه های اروپا کار می کنند. ما با افرادی ملاقاتی می کنیم که واقعا بال های بزرگ را می سازند.

قسمت ۲: ابرماشین

در این مستند فرصت استثنایی برای نشان دادن از یکی از سری ترین شرکت های بریتانیا داریم. تیم مسابقه فرمول یک مک لارن با استفاده از تکنولوژی های F1 در حال ساخت یک ماشین جاده ای است. در طول تابستان ۲۰۱۱ مک لارن MP4-12C را راه اندازی کرد. ادعا می شود که این ابرماشین ۱۶۸۵۰۰ پوندی یکی از پیشرفته ترین و حیرت انگیزترین ماشین هایی است که تاکنون ساخته شده اند و اوج قدرت طراحی و دقت مهندسان بریتانیایی را نشان می دهد. این مستند به درون کارخانه مک لارن سرک می کشد و با گروهی از مهندسان همچنین با رئیس مک لارن ران دنیس ملاقات می کند و نشان می دهد که این ماشین چگونه طراحی، آزمایش و ساخته شده است، و تکنولوژی منحصر به فرد مونوسل فیبر کربنی و اولین موتور ساخت این شرکت را نشان می دهد. به علاوه در این مستند می بینیم که رانندگان مسابقه، جنسون باتون و لوویس همیلتون به این ماشین فکر می کنند و منتظرند تا صدای این ماشین را بشنوند که در استادیو می پیچد. شرکت برای ساخت این ماشین مجبور بود تاسیسات جدیدی نیز بسازد. این فیلم مراحل تولید این ماشین را نشان داده و بررسی می کند که آیا این سرمایه گذاری هنگفت و این قمار بزرگ برنده خواهند شد یا نه.

قسمت ۳: ماهواره

برخی از برترین و روزآمدترین ماهواره های ارتباطی جهان در استیوناژ بریتانیا ساخته می شوند. در این مستند در فرصتی استثنایی با سازنده متخصص آستریم ملاقات می کنیم، و مرحله به مرحله مونتاژ و ساخت یکی از پیچیده ترین ماشین های موجود در جهان را نشان می دهیم. در حالی گروه سازنده یک ماهواره ارتباطی بزرگ را می سازند ما نظاره گر آنان خواهیم بود: از اسکلت فیبر کربنی آن تا مخازن سوخت و موتورها. این دستگاه الکترونیک در سایت پورتمورث ساخته و سپس آزمایش می شود. این دستگاه باید حداقل به مدت پانزده سال عملیات را تضمین کند، بنابراین دقت در ساخت آن اهمیت حیاتی دارد. این دستگاه ها درون اتاق های تمیزی ساخته می شوند که از اتاق عمل تمیزترند. هنگامی که ماهواره ساخته شده و مورد آزمایش قرار گرفته به فرانسه فرستاده می شود تا در آنجا آرایه های خورشیدی و دیش های آنتنی به آن اضافه شوند و سپس بسته بندی شده و برای پرتاب در گنیه فرانسوی در آمریکای جنوبی ارسال می شوند. سرانجام شمارش معکوس آغاز شده و خطرناک ترین لحظه در زندگی ماهواره فرا می رسد.

Techical Spec
Video Codec: x264 CABAC
Video Bitrate: CRF 19 (3920Kbps average)
Video Aspect Ratio: 1.778:1
Video Resolution: 1280×720
Audio Codec: AAC-LC
Audio Bitrate: 160 Kbps ABR 48KHz
Audio Channels: 2
Run-Time: 59mins
Framerate: 25FPS
Number of Parts: 3
Part Size: 1.68 GB (average)
Source: HDTV
Encoded by: JungleBoy
Merged subtitles

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “سری ۲ چگونه می سازیم (۲۰۱۱)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi