توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

ابرحس ها: قدرت اسرارآمیز حیوانات (2014)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۰٫۰/۱۰
(۰ تعداد آرا)

BBC – Super Senses: The Secret Power of Animals (2014)

حواس انسانی ما باورنکردنی هستند، اما ما تنها می توانیم ببینیم، بشنویم و کسری از محیط اطرافمان را بو بکشیم. جهانی مخفی در آنچه حیوانان می توانند در این کره خاکی تجربه کنند وجود دارد. زیست شناس پاتریک آریی و فیزیک دان هلن چرسکیگو از محدودیت های ادراک های انسانی پا را فراتر نهاده و به اکتشاف جهان خارق العاده و اعجاب انگیز حواس انسان ها را می پردازند.

قسمت اول: بینایی

ما حس خارق العاده بینایی را در جهان حیوانات بررسی می کنیم. ما در رنگ های رنگین کمان سیر می کنیم، از طیف مرئی برای چشم انسان و ورای آن. مجریان، هلن چرسکی و پاتریک آریی نشان می دهند که چگونه کاریبو، گوزن آمریکای شمالی از نور ماوراء بنفش برای دوری از گرگ ها استفاده می کند و دید با سرعت پایین به سنجاقک ها اجازه می دهد در چشم بر هم زدنی شکار کنند، و چگونه یک حیوان می تواند در تاریکی مطلق بدون استفاده از چشم هایش ببیند.

قسمت ۲: صدا

ما به سفر در دنیای صداها می پردازیم، از زیرترین صداها تا بم ترین آنها. آنها با استفاده از تکنولوژی های ویژه ای، صداهایی را تجربه می کنند که ورای گستره شنوایی انسان قرار دارند. این قسمت نشان می دهد که نهنگ ها چگونه با استفاده از صداهای زیر برای رقصاندن آب های اطراف خود استفاده می کنند و اینکه خفاش بودن و دیدن به وسیله صداها چگونه است. هلن و پاتریک همچنین یک ون سربازی کلاسیک را به یک بلندگوی غول پیکر تبدیل می کنند تا آزمون نهایی شنوایی را برای یک گله فیل انجام دهند.

قسمت ۳: بویایی

جهانی که حیوانات این کره خاکی می توانند تجربه کنند، یک دنیای مخفی است. در این قسمت جهان قدرتمند بویایی و حیواناتی را بررسی می کنیم که حس بویایی خود را ورای توانایی های انسان ارتقا داده اند. هلن در باهاما به درون آبهای پر از کوسه شیرجه می زند، آن هم تنها با یک کیسه فشنگ دان مایع کوچک به عنوان وسیله دفاعی. پاتریک رفتار گله زنبورها را با استفاده از آثار و نشانه های ذره بینی بویایی زیر نظر می گیرد و در کمال ناخوشایندی به یکی از کوچکترین حیوانات جهان نزدیک می شود، یک راسو.

Technical Spec
Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video Bitrate: CRF 19 (~2694Kbps)
Video Resolution: 1280×720
Video Aspect Ratio: 16:9
Frames Rate: 25 FPS
Audio Codec: AAC-LC
Audio Bitrate: 256Kbps ABR 48KHz
Audio Channels: 6
Run-Time: 59 mins
Number Of Parts: 3
Part Size: 1.24 GB (average)
Source: HDTV
Merged subtitles

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “ابرحس ها: قدرت اسرارآمیز حیوانات (۲۰۱۴)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi