توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

درون کرمچاله ها: فصل چهارم

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۹٫۰/۱۰
(۳ تعداد آرا)

Discovery Channel – Through The Wormhole: Series 4 (2014)

در فصل ۴ مستند درون کرمچاله با مرگان فریمن، شبکه دانش جرأت می کند که تعدادی از جنجالی ترین موضوعات امروز را مورد بررسی قرار دهد. هر قسمت از تحقیقات علمی ابتکاری و نظریه های نوآورانه ای برخوردار است که توسط دانشمندانی که دیوارهای مهیج ترین موضوعات امروز را می شکنند برای بینندگان به ارمغان آورده شده است. هر هفته بینندگان به چالش کشیده می شوند تا نگرش های جدیدی را در نظر بگیرند و با ایده هایی مواجه می شوند که سعی دارند فراتر از حد و مرز های تلویزیون های مرسوم پیش بروند. سوالات دیگری که در این فصل جدید با آنها سر و کار داریم عبارتند از: ” آیا خداوند تکامل تدریجی را به وجود آورده؟ ” ،” بیگانگان فضایی چگونه فکر میکنند؟ ” ،” آیا ذهن های ما هک می شوند؟ ” ، و ” آیا جنسیت منسوخ خواهد شد؟ “

بخش اول: آیا چیزی به نام ذره ی خدا وجود دارد؟

دانشمندان برای ذره ای جستجو کرده اند که روشن می کند چگونه ماده در جهان هستی به وجود آمده است. در سال ۲۰۱۲ آنها آن را یافتند – هیگز بوسون – ذره ی خداوند. اما این اکتشاف، سوالات بسیاری را مطرح می کند. و اینکه شاید ما وجودمان را مدیون چیزی دیگر هستیم.

بخش دوم: چه هنگام حیات آغاز می شود؟

این قسمت آنچه را که آغاز حیات را تعریف می نماید، کاوش می کند. این یک مناقشه است که قرن ها به درازا کشیده شده است. شواهد جدید معلوم می کند که درون همه ی ما انسان ها، ردپاهایی از سلول های خویشاوندان مان هست که خطوط فاصل بین یک زندگی با دیگری را محو می کند. این روزها، تکنولوژی در حال ایجاد انواع جدید حیات است که از اجزای شگفت آوری به وجود آمده اند – از قطرات کوچک نفت در ظرف شیشه ای کوچک آزمایشگاه گرفته تا ربات های هوشمند و فرم جدید جهانی اینترنتی زندگی که مردم را شامل می شود.

بخش سوم: آیا میتوانیم با مرگ خورشید زنده بمانیم؟

خورشید یک راز تاریک در سینه دارد.او روزی ما را در یک قتل عام جهانی آتشین استحمام خواهد داد. آیا خورشید، روزی، جهان را در یک حمام آتشین شستشو خواهد داد؟ چگونه از مرگ ستاره مان جان سالم به در ببریم؟ تکنولوژی انتقال تمام تمدن مان به مریخ بیشتر به یک داستان علمی-تخیلی می ماند، اما تقریباً در توانمان هست. رسیدن به یک زمین جدید در این کهکشان میتواند به لطف تکنولوژی نو و متفاوت پیشرانه ی سیاه چاله های مصنوعی ممکن باشد.

بخش چهارم: بیگانگان فضایی چگونه فکر می کنند؟

با مطالعه غیرانسان ها در گروهی ویژه، دانشمندان دارند می فهمند چگونه ذهن اجنبی ها می تواند عمل کند؟ زیست شناسان و مهندسان کامپیوتر مشاهده می کنند مورچه های زبان بسته یک ابرسیستم هوشمند را می سازند؛ عصب شناسان مغزهای رازآمیز اختاپوس ها را تفحص می کنند؛ و یک تیم از محققان نشان می دهند حتی گیاهان به نحوی که ما معمولاً تنها با حیوانات برخورد می کنیم، رفتار می کنند. ضمناً یک زبان شناس تلاش می کند با بازسازی قرن ها تکامل زبان انسان، زبان پیشرفته ی فضایی ها را حدس بزند، محققی به انسان ها می آموزد تا مثل یک فضایی حس کنند و یک روانشناس مبدع پی می برد که هنوز احتمالش هست که اجنبی های بسیار باهوش با احساسات کنترل شوند.

بخش پنجم: آیا ذهن های ما هک می شوند؟

ذهن ما تمام زندگی ما، خاطرات ما و امیال ما را ذخیره می کند و مغز انسان همچون کامپیوتری بیولوژیک است. آیا هکرهای ذهن، روزی، قادرخواهند بود افکار ما را بازنویسی کنند همانگونه که هکرهای کامپیوتر ایمیل ها را هک می کنند؟ برای نخستین بار، عصب شناسان الگوها و طرح های سی تی اسکن مغز را به تصاویر و کلمات مشخصی ترجمه می کنند. آنها فهمیده اند چگونه ایده ها را داخل ذهن اشخاص- وقتی که خوابند- قراردهند و یک دانشمند پیشگام دانشگاه ام-آی-تی نشان داده است که می تواند احساسات را، به درخواست، به یک مغز زنده تزریق کند.

بخش ششم: آیا جنسیت از بین خواهد رفت؟

هر شخصی که به حیات پا گذاشته است، از ژن های یک مرد و یک زن آفریده شده است اما تولید مثل جنسی انسان، بدون دگرگونی برای میلیون ها سال، دارد دستخوش یک انقلاب بزرگ می شود. تکنولوژی در شرف ساختن فرزندان از دو پدر، یا دو مادر است. امروزه، زیست شناسان دریا از رحم های مکانیکی برای تولید مثل کوسه ماهی ها استفاده می کنند و انسان ها نیز می توانند موجود بعدی باشند. ما به زودی قادر خواهیم بود با استفاده از تولید فرزندان با بیشتر از دو اولیای ژنتیکی، بیماری ها را درمان کنیم، یا حتی ژن های اولاد مان را از پادشاهی حیوانات بدهیم. اگر قرار باشد این وضعیت باشد، آیا جنسیت معدوم خواهد شد؟

بخش هفتم: آیا ربات ها آینده ی تکامل انسان هستند؟

از گوشی های هوشمند و جاروبرقی هایمان گرفته تا اتومبیل هایمان، ما ربات هایی را داریم که در کنار ما کار و زندگی می کنند. ما این اشیاء عادی را طراحی می کنیم تا با دادن قدرت یادگیری به آنها، بتوانند خودشان فکرکنند و حرکت کنند. آیا امکان دارد این انواع جدید حیات رشد کنند و باهوشتر و تواناتر از ما بشوند یا ما خواهیم خواست که با ماشین ها ادغام شویم، با ترکیب بهترین دنیایمان با بهترین دنیایشان؟

بخش هشتم: آیا واقعیت حقیقی است؟

آیا ما در یک جهان واقعی زندگی می کنیم یاهمه این ها فقط در ذهن ما وجود دارند؟ ادراک ما از واقعیت توسط جامعه کنترل می شود. ما ارزیابی های غیرواقع گرایانه ای از واقعیت خود میکنیم، به لطف ” تمایل به خوش بینی ” ، یک تاب مغز که اطلاعات منفی در مورد خودمان را پس میزند. حواس انسان تنها بخش کوچکی از طبیعت را درک می کند، و فیزیک نوین اشاره به این می کند که شاید ما نسبت به تمام ابعاد فضا بینا نیستیم یا اینکه کمتر از آنچه که می اندیشیم این دنیا واقعی است.

بخش نهم: آیا ما اختیار داریم؟

چه اگر هرچه که در جهان هستی رخ داده و خواهد داد از قبل معین شده باشد و ما قادر نباشیم سرنوشت های اجتناب ناپذیرمان را تغییر دهیم؟ تا زمان کشف اصل عدم قطعیت کوانتوم، فیزیکدان ها قانع شده بودند که اختیار وجود ندارد. حال عصب شناسان و ژنتیک دانان به این نزاع پا گذاشته اند، و جدل میکنند که با توجه به ژن هایی که از آنها متولد شدیم، فرایندهای اتوماتیکی که در مغزمان در جریانند، و فشار هم آوایی و عرف جامعه، اختیار توهمی بیش نیست.

بخش دهم: آیا خداوند تکامل را خلق کرده است؟

آیا حیات ثمره ی تکامل است یا دست هدایتگر خداوند؟ معتقدان به طراحی خردمندانه (برهان نظم) براین باورند که این حیات پیچیده نمی تواند تصادفاً توسعه یافته باشد. یک دانشمند معتقد به تکامل، با حیات دوباره بخشیدن به موجودات منقرضه به عنوان ربات، در حال رفع رخنه های موجود در امر ضبط فسیل است. مهندسی یک شکل واحد کشف کرده است که در سراسر جهان هستی ظاهر می شود. آیا وجود یک مولکول اخلاقی- معنوی در مغز ما نشانه ی این است که خدا بشریت را آفریده؟ حیات آفریده ی تکامل است یا خدا یا هردو؟

Technical Specs
Video: Codec: x264 CABAC Main@L3.0
Video: Bitrate: 2144 Kbps
Video: Aspect Ratio: 1.778 (16:9)
Video: Resolution: 832 x 468
Audio: Codec: AAC LC
Audio: Bitrate: 128 Kbps VBR 48KHz
Audio: Channels: stereo (2/0)
Audio: English
Run-Time: 44mins
Framerate: 25fps
Number of Parts: 10
Part Size: average 667 MB
Container: Mp4
Source: DVD

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “درون کرمچاله ها: فصل چهارم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi