توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

درون کرم چاله ها: فصل دوم

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۱۰٫۰/۱۰
(۱ تعداد آرا)

Discovery Channel – Through the Wormhole Season 2 (2011)

از میان سیاهچاله با اجرای مورگان فریمن، به عمیق ترین اسرار هستی می پردازد، پرسش هایی که همواره ذهن بشر را به خود مشغول ساخته بودند (من که یا چه هستم؟ آیا ما تنها هستیم؟ این جهان چگونه آغاز شد؟ قبل از آن چه رخ داده بود؟) این سری مستندها برجسته ترین ذهن ها و بهترین نظرها از هر گوشه علوم مختلف- اخترفیزیک، مکانیک کوانتومی، نظریه ریسمان و غیره- گرد آورده اند تا حقیقت خارق العاده جهان ما را آشکار سازند.

قسمت ۱: آیا زندگی بعد از مرگ وجود دارد

همه انسان ها از آنهایی که ساده ترین ذهنیت ها را دارند تا کسانی که افکار عمیقی دارند به یک پرسش اندیشیده اند که به هسته وجودی ما بر می گردد: آیا زندگی بعد از مرگ وجود دارد؟ بعد از مرگ چه اتفاقی برای روح می افتد؟ کسانی که تجربه نزدیک به مرگ را داشته اند ادعا می کنند که قبل از برگشت به هوشیاری از آن سو دیدن کرده اند. اکنون برخی از برجسته ترین ذهن ها می کوشد تا بفهمد که چگونه زندگی می تواند فراتر از حیات جسمی ادامه یابد و این زندگی چه شکلی دارد؟ باید حالتی ویژه بر پایه قوانین اساسی عالم وجود داشته باشد. سرانجام این مستند می کوشد تا از پیچیده ترین ابزارها در جهان پرده برداری کند: مغز انسان.

قسمت۲: آیا عالم انتهایی دارد

این رازی است که بشر از آغاز تاریخ کوشیده تا آن را حل کند؛ آیا فضا بی نهایت است یا یک مرز بزرگ کیهانی به همه چیز پایان می دهد؟ کیهان شناسی پیشگام و استقرار تلسکوپ های فضایی نشان می دهند که عالم اندازه ای محدود و شکلی یگانه دارد. اگر این ادعا صحت داشته باشد جهان باید لبه ای داشته باشد و در پشت آن لبه می تواند جهانی ورای دیوانه وارترین تصورات ما وجود داشته باشد.

قسمت ۳: آیا زمان وجود خارجی دارد

زمان به عنوان یکی از ابعاد در بافت عالم تنیده شده است که ما در آنها زندگی می کنیم. اما شاید زمان تنها، راهی ذهنی باشد که ما برای کنار هم گذاشتن وقایع از آن استفاده می کند. آیا ممکن است که زمان تنها در ذهن ما وجود داشته باشد؟ ادارک شما از زمان می تواند کاملا متفاوت از شخصی دیگر باشد. این نظر و سایر نظریه هایی که زمان را توصیف می کنند توهمی بیش نیستند و وجود خارجی ندارند. برترین فیزیکدانان جهان با این پرسش اساسی درگیرند که آیا زمان وجود خارجی دارد و راه های جدیدی برای دیدن جهان فیزیکی پیشنهاد می دهند.

قسمت ۴: آیا بیش از سه بعد وجود دارد؟

آیا ممکن است غیر از حرکت به جلو و عقب، چپ و راست و بالا و پایین راه های دیگری برای حرکت وجود داشته باشد؟ به نظر می رسد این سه بعد تنها مسیرهای ممکن برای حرکت باشند، اما علم لبه برش اکنون ادعا می کند که راه های بیشتری نیز وجود دارد. شناسایی این مسیرهای نامرئی به جام شراب مقدس علم تبدیل شده است. فیزیک دانان عقیده دارند که پاسخ هیجان انگیزترین پرسش های ما در این ابعاد اضافی نهفته است. اکنون برجسته ترین ذهن های روی سیاره ما با استفاده از مجهزترین ابزارهای علمی که بشر تاکنون ساخته است متقاعد شده اند که ما در شرف پیدا کردن تعداد صحیح ابعاد عالم. . . و پرده برداری از اسرار پنهان قرار داریم.

قسمت ۵: آیا حس ششم وجود دارد

آیا ما می تواند جهانی ورای آنچه با حواس پنجگانه خود می شناسیم را درک کنیم؟ تحقیقات علمی به لایه های پنهان مغز پرداخته اند و دریافته اند که نابینایان واقعا می بینند و افکار می توانند در فضا پرواز کنند و ما همگی بخشی از آگاهی جهانی هستیم. آنچه که زمانی در لبه های مرزی علم قرار داشت اکنون با جلب توجه عصب شناسان، فیلسوف ها و فیزیکدانان به این پرسش کم کم به مسیر اصلی تحقیقات علمی وارد می شود: آیا حس ششم وجود دارد؟

قسمت ۶: آیا جهان های موازی وجود دارند

بیشتر دانشمندان بر این باور هستند که شما واقعا شما نیستید بلکه همگی هستید. در لبه فضا، در اعماق یک سیاهچاله یا درست در بالای سر شما ممکن است یک نسخه از شما در واقعیت موازی زندگی کند. در این جهان های موازی شما ممکن است در بدترین تصورات یا وحشتناک ترین کابوس های خود زندگی کنید. یافتن این گونه جهان ها دیگر در انحصار علوم افسانه ای نیست. نظریه های تعیین کننده اخیر بیان می دارند که اگر این جهان ها وجود داشته باشند، حیات هوشمند در این جهان های جایگزین می تواند برای ما پیغام هایی ارسال کند. همچنانکه دانشمندان به حل مسئله وجود این احتمال می پردازند، احتمال جدیدی مطرح می شود: سرنوشت کل جهان ما ممکن است به این قل های کیهانی وابسته باشد.

قسمت ۷: عالم چگونه کار می کند

دستیافته های انسان برای تشریح قوانین عالم راه زیادی پیموده اند. گرچه همچنانکه به پیش می رویم می آموزیم که مشاهدات ما از جهان واقعی آن چیزی نیستند که ما فکر می کنیم. از آغاز قرن بیستم می دانیم که واقعیت در سطح کوانتومی مانند واقعیت جهان مرئی برای ما نیست. اما راه های جدید برای درک جهان این امکان را برای ما فراهم می کنند که از اسرار جهان پرده برداریم. با دانشمندانی ملاقات می کنیم که لایه هایی را از هستی کنار می زند. این کار اصلی آنها است، نگاهی به ذهن خداوند.

قسمت ۸: آیا می توانیم سریع تر از نور حرکت کنیم

سرعت نور حد سرعت در جهان است، ۱۸۶۰۰۰ مایل در ثانیه. بر اساس نظریه انیشتین هیچ چیز نمی تواند سریع تر از نور حرکت کند و ستارگان و کهکشان های دوردست تقریبا دور از دسترس ما قرار دارند. اما رویای مسافران بین ستاره ای هنوز نمرده است. ممکن است راه هایی برای شکستن سرعت نور وجود داشته باشد. دانشمندان سراسر جهان حد سرعت نور انیشتین را به چالش می کشند و یکی از اساسی ترین قوانین فیزیک را بی اعتبار می کنند. فیزیکدانان با بررسی اسرار نور راه های گریزی طراحی می کنند و با شکار سوراخ های کرم به دنبال کشف راه های تله پورت ماده می باشند. ستارگان در انتظار ما هستند و بخت ما برای کشف حد نهایی بالا است.

قسمت ۹: آیا می توانیم به زندگی جاوید دست یابیم

زندگی ابدی رویای انسان است. اما به نظر می رسد که زندگی برای مرگ طراحی شده باشد. ستارگان متولد می شوند، به بلوغ می رسند و می میرند. خورشید ما نیز با چنین سرنوشتی روبرو خواهد شد. یا به عنوان انسان می دانیم که فرصتمان برای زندگی بر روی زمین روزی به پایان خواهد رسید. به نظر می رسد که مرگ و فساد سرنوشت محتوم همه ساکنان جهان است. اما چه می شد اگر زندگی پایانی نداشت؟ چه می شد اگر ما هرگز با خانواده و عزیزان خود خداحافظی نمی کردیم؟ اکنون با پیشرفت های حیرت انگیز علم زیست شناسی، عصب شناسی و مکانیک کوانتوم، زندگی جاوید ممکن است در چنگ ما باشد. دانشمندان برجسته جهان با سرنوشت ظاهرا محتوم همه ما یعنی مرگ دست و پنجه نرم می کنند و در جست و جوی راه هایی هستند که ما را برای همیشه زنده نگاه دارند.

قسمت ۱۰: ظاهر بیگانگان چگونه است

در کهکشان جهان هایی نامانوس وجود دارد. برخی از آنها تماما از آب ساخته شده اند، در برخی دیگر گازهای باارزش غلیان می کند. چه نوع موجوداتی می توانند در چنین مکان هایی دوام آورند؟ زیست شناسان فرازمینی با ترکیب داده های به دست آمده از هزاران سیاره تازه کشف شده با دانش ما از چگونگی پیدایش حیات در زمین، در حال ایجاد کتاب زندگی بیگانگان هستند. صفحات این کتاب با نهنگ های پرنده، موجوداتی با خون سیلیکونی، و ماشین های زنده به اندازه یک سیاره پر شده است.

قسمت ۱۱: طوفان های بیگانگان

هرچند که ما اقلیم های گسترده ای در سطح زمین داریم، اما این تفاوت قابل مقایسه با مرطوب ترین خاک آلوده ترین و وحشیانه ترین طوفان های بیگانگان نخواهد بود. آب و هوای افراطی در منظومه شمسی غیرمعمول نیست و طوفان ها در سیارات دیگر بزرگ تر، قدرتمندتر و شگفت انگیزتر از همتایان خود در روی زمین هستند. این برنامه به بررسی عمیق و دقیق منبع این گونه طوفان های سهمگین در اقلیم منظومه شمسی و تفاوت چشمگیر آنها با اقلیمی که ما روی زمین تجربه می کنیم می پردازد. آغاز غبارهای باورنکردنی بر روی مریخ را نشان می دهد که می توانند ماه ها آسمان را اشغال کنند، می بینیم و می آموزیم که چگونه بادهای شدید نپتون می توانند به سرعت ۲۵۰۰ کیلومتر بر ساعت برسند.

Technical Specs
Video Codec: XviD ISO MPEG-4
Video Bitrate: 1936 kbps
Video Resolution: 720 x 400
Video Aspect Ratio: 1.778 (16:9)
Frames Per Second: 29
Audio Codec: 0x2000 (Dolby AC3)
Audio Bitrate: 128 kb/s AC3 48000 Hz
Audio Streams: 2ch
Audio Languages: English
RunTime per Part 43.mins
Number of Parts: 11
Part Size: 641 MB
Source: DVD

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “درون کرم چاله ها: فصل دوم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi