توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

درون کرمچاله ها: فصل سوم

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۱۰٫۰/۱۰
(۲ تعداد آرا)

Discovery Channel – Through The Wormhole: Season 3 (2013)

لبه ی فضا و زمان را با مرگان فریمن ( راهنمای سفر شما از میان کرمچاله ) کاوش کن. فصل سوم از ۱۰ قسمت به فکر وادارنده تشکیل شده است. شما در آخر جواب تعدادی از بزرگترین اسرار جهان هستی را خواهید یافت. تا زمانی که درون کرمچاله سفر نکنی، هرگز نخواهی فهمید چه چیزی در آنسوی جهان در انتظار توست.

 بخش اول: آیا ما از رویارویی نخست جان سالم به در میبریم؟

بشر به نشانه هایی که بر تنها نبودن ما در جهان دلالت دارند بسیار علاقه مند است. اما لحظه نخست مواجهه با دیگر ساکنان هستی لحظه پایان جهان به شکلی است که میشناسیمش. چه این اتفاق بدی برای انسان باشد چه این به معنای یک آینده مبهم برای او باشد.

بخش دوم: آیا نژادی برتر ازما وجود دارد؟

آیا این گونه ها همانطور که از حیث شکل ظاهری متفاوت اند باطنا نیز متفاوتند؟ آیا اصلا چیزی به عنوان گونه یا نژاد وجود دارد؟ آیا پیشرفت در تکنولوژی میتواند به زودی یک گونه ی برتر از بشر بعدی بسازد؟ با توجه به تاریخ آتش افروز و ناراحت کننده ی موضوعی چون برتری نژادی ، این سوالی سخت برای پرسیدن است. پاسخ ممکن است به ما بگوید بشریت رو به کدام سو دارد، نوادگان ما چه شکلی هستند و چگونه فکر خواهند کرد.

بخش سوم: آیا جهان زنده است؟

مادامی که دانشمندان با دقت به سرتاسر کهکشان می نگرند، یک افشاگری جدید پدیدارمی شود: جهان به شکل شگرفی وابسته به موجودات آلی است. آیا اسرار مرگ و زندگی جهان هستی در زیست شناسی نهفته است نه فیزیک؟ آیا میتواند دلیلش این باشد که جهان زنده است؟

بخش چهارم: چه باعث میشود ما آنی باشیم که هستیم؟

چیست آن چیزی که شما را میسازد، شما؟ آیا آن، همان چیزهایی است که میدانیم، مردم و مکان هایی که تجربه کردیمشان؟ یا این که چیزی عمیق تر و ناملموس تر از این در کار است که جوهر وجود ما را در بر میگیرد؟ دانشمندان در حال جستجو برای هسته ی چیزی هستند که ما هستیم – برخی آن را روح می خوانند، بعضی دیگر، هویت شخصی ما. برای انجام این امر، آنها آخرین حد بالای فهم انسان (مغز) را تفحص می کنند. چگونه کسانی که هستیم، شدیم؟

بخش پنجم: هیچ چیز چیست؟

آیا فضای خالی واقعا خالی است؟ یا این که پر از نیروهای مخفی است؟ اکنون دانشمندان به فهم طبیعت درست فضای خالی به عنوان عمیق ترین و غیر قابل توضیح ترین رازی که با آن مواجه هستند،   مینگرند: رازی که روشن خواهد کرد جهان از کجا آمده است، اینکه آیا سرنوشت آن مقدر به نسیان است یا اینکه دستخوش یک تغییر بزرگ دراماتیک دیگر میشود که میتواند هر چه که میدانیم و میشناسیم را نابود کند؟

بخش ششم: آیا میتوانیم مردگان را احیا کنیم؟

چرخه ی زندگی ما را از تولد تا مرگ هدایت می کند. چه می شد اگر میتوانستیم همه ی آن را تغییر دهیم؟ از طریق آبستنی غیر جنسی و مهندسی ژنتیک می توانیم حیوانات منقرض شده را به زندگی برگردانیم. اما آیا میتوانیم به انسان ها نیز حیات دوباره ببخشیم؟ آیا ممکن است که مغزهایمان را بعد از مرگ، زنده نگه داریم؟ آیا میتوانیم دوباره، این دفعه در شکلی جدید و عجیب زنده شویم؟ آیا میتوانیم یا آیا بهتر است مردگان را برگردانیم؟

بخش هفتم: آیا میتوانیم از شر نیروهای شیطانی خلاص شویم؟

چه چیزی برخی را تحریک می کند تا بدون ندامت شکنجه کنند و بکشند؟ چرا افراد ظاهرا معمولی مرتکب آزار و اذیت و خشونت می شوند؟ شر و بدی از کجا می آید؟ امروزه، محققان از نیروهایی مخفی پرده برمیدارند که روح پلید درونی مان را بر می افروزند… در جستجوی راه هایی برای منفرد و خنثی کردن منشآت پلیدی در مغز انسان. آیا واقعا تغییر سرشت انسان ممکن است؟

بخش هشتم: اسرار ناخودآگاه

آیا در ذهن شما قدرت های نهان محبوسی وجود دارد که منتظر رها شدن هستند؟ آیا این ممکن است که ذهن ناخودآگاه بیش تر ازآن که شما در هر زمان خواهید دانست، می داند، و اینکه ذهن آگاه شما مانع پیشرفت شماست؟ افکار اعمال را کنترل می کنند یا بالعکس؟ تحقیقات جدید نشان می دهد شکستن دیوارهای ذهن ناخودآگاه و استفاده از آن میتواند مردم را سالم تر و خلاق تر کند. همچنین وجود دارند خطراتی که در خفایای تاریک ذهن در کمین هستند.

بخش نهم: آیا ابدیت به پایان خواهد رسید؟

بسیاری از سنن دینی پیش بینی کرده اند که جهان ما یک پایان نابود شونده دارد. دانشمندان با این موافقند که زمین نمی تواند برای همیشه پابرجا بماند، اما با اینکه جهان هستی و زمان خودشان می توانند ناپدید شوند مخالفند. برخی ممکن است آرزوی ابدیت و جاودانگی داشته باشند، اما امکان وجود زمانی بی پایان مفاهیم عمیق و ثقیلی برای حال دارد.

بخش دهم: آیا ما خدا را ساختیم؟

باور ما به معبودی ورای ما همه آن چه که نمی فهمیم را توضیح می دهد. عقاید دینی از کجا سرچشمه می گیرند؟ برخی از متخصصان بر این باورند که ممکن است خدا فقط در ذهن ما وجود داشته باشد، اینکه ما به نوعی (اصطلاحا) سیم کشی شدیم تا ماوراءالطبیعه را بپرستیم و اینکه باور به یک قدرت بالاتر موجب تکامل ما می شود. آیا ممکن است که خدا واقعا فقط یک حادثه عصب شناختی باشد؟ و این او را کمتر حقیقی جلوه می دهد؟ خدا بشر را ساخته یا بشر خدا را؟

Technical Specs
Video Codec: x264 CABAC High@L3.1
Video Bitrate: 1494 Kbps
Video Aspect Ratio: 1.778 (16:9)
Video Resolution: 960 x 540
Audio Codec: AAC LC
Audio Bitrate: 128 Kbps AVC 48KHz
Audio Channels: 2
Run-Time: 45mins
Framerate: 25fps
Number of Parts: 10
Part Size: average: 511 MB
Container: mp4
Source: DVD

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

1 دیدگاه در : “درون کرمچاله ها: فصل سوم”

  1. zahra گفت:

    لطفا تمام مستندها رو با زیرنویس انگلیسی حتما قرار بدین. مجموعه bbc universe رو هم کاملش کنید. باتشکر

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 (0 راي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi