توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

جهان هستی فصل اول

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۰٫۰/۱۰
(۰ تعداد آرا)

History Channel – THE UNIVERSE SEASON 1 (2007)

از زمانی که انسان ها برای اولین بار در ستارگان تعمق کردند، درک ما از جهان بسیار پهناور تا به این اندازه به سرعت رشد نداشته است. چیزهای بیشتری که نسبت به یک قرن پیش درباره ی خارج اتمسفر خود می دانیم اصلا قابل اندازه گیری نیست. ما بسیار، بسیار بیشتر از چیزی که حتی یک دهه پیش می دانستیم در حال حاضر می دانیم. فصل اول مجموعه مستند حماسی “جهان هستی” شما را به مرزهای مقدم دانش بیش از پیش رو به رشد نجومی ما می برد. یک برخورد مجازی اخترشناسی با تاریخ، در این ۱۲ ساعت فشرده و روشن گرانه (در کل ۱۴ قسمت) از برنامه ریزی بی سابقه – توسط  بازسازی ها و انیمیشن ها – دانشی درباره ی لحظه های بزرگ بدست آوردن درک نجومی و درباره ی جدیدترین کشف های نجومی بدست می آید.

و با استفاده از این بازسازی های کامپیوتری بسیار واقع گرایانه، شما به لبه های بیرونی دانسته های بشری سفر خواهید کرد. در “جهان هستی” به گردش بپردازید! کیهان را به شیوه ای کاملا نوین تجربه کنید – نه از دورن تلسکوپ به یک سری نقطه چشم می دوزید و نه صفحاتی پر از اعداد را بررسی می کنید – بلکه به صورت دست اول و ناب آن را تجربه می کنید. افق رویداد (event horizon) سیاه چاله ها را بررسی کنید، روی سطح مریخ گردش کنید، و به درون خورشید فرو بروید.

علاوه بر این، این مجموعه مستند توجه جدی و سازنده ای دارد به پرسش های بزرگ بشر: آیا ما تنهاییم؟ آیا سیاره زمین به مانند یک قطره آب در جهان بی اهمیت است؟ آیا جای دیگری نیز در جهان وجود دارد که بتواند از حیات پشتیبانی کند؟ یا اینکه، آیا واقعا هیچ جایی مثل خانه وجود ندارد؟

قسمت ۱: اسرار خورشید

خورشید و تمام شکوه آن را نظاره کنید. همه چیز را درباره ی خورشید از پیدایش تا مرگ آن بیاموزید. همچنین بفهمید که ستارگان به صورت کلی چگونه کار می کنند و چیزهای بسیار بسیار بیشتری را بیاموزید.

قسمت ۲: مریخ سیاره سرخ

سیاره ای را ببینید که بیشتر از همه شبیه زمین است. چگونگی حیات روی مریخ  و گونه هایی از موجودات که می توانسته در آنجا تکامل پیدا کرده باشد مرد بحث است.

قسمت ۳: پایان زمین

دریابید که برای جلوگیری از پایان دنیا بوسیله ی تهدیدات فضایی مثل ستارگان دنباله دار و شهاب سنگ ها چه کارهایی در حال انجام است. از موارد دیگری که در این قسمت مورد بحث قرار گرفته سناریوهای آخرالزمانی می باشد.

قسمت ۴: مشتری سیاره ی عظیم

به بازدید بزرگترین سیاره در منظومه ی خورشیدی مان یعنی مشتری با بیش از ۶۰ قمر بروید.

قسمت ۵: ماه

ماه موضوع بحث این قسمت می باشد. درباره اینکه ماه از چه ساخته شده و همینطور درباره ی ماه های سیارات دیگر بیاموزید.

قسمت ۶: سفینه ی فضایی زمین

سفری داشته باشید به مراحل تشکیل سومین سیاره ی دور خورشید یعنی زمین. بازمانده ای از یکی از خشن ترین منطقه های جهان، چگونگی ایجاد زمین را دریابید و کشف کنید که چه موجوداتی حامل سرنخ هایی درباره ی چگونگی شروع حیات می باشند. چه نیروهای اهریمنی زمین را به نابودی تهدید می کنند؟

قسمت ۷: سیاره های درونی عطارد و ناهید

عطارد و ناهید که به خاطر نزدیکی به خورشید دارای سطحی کاملا سوخته اند و محیطی بسیار خشن دارند؛ سطح یکی از آنها به خاطر برخوردهای کیهانی مملو است از دهانه های برخوردی و دیگری با گردبادهایی از سولفور، دی اکسید کربن و باران های اسیدی پوشانده شده است. مثال های کاملی از سیاراتی که نابود شده اند، آیا آنها هشداری هستند برای سناریوهای شومی که ممکن است روزی زمین را تهدید کنند؟

قسمت ۸: زحل ارباب حلقه ها

آیا حلقه های دور زحل پدیده های نجومی واقعی هستند یا تنها یک وهم کیهانی اند؟ فن آوری متخصصان را قادر ساخته تا هر چه بیشتر به دورترین سیاره ای که با چشم غیر مسلح قابل رویت است نزدیک شوند. سوالات قدیمی جواب داده شده اند و سوالات جدیدی به وجود آمده اند. آیا زحل کلید آب و هوای زمین را در اختیار دارد و آیا یکی از ماه های آن می تواند تمام نفتی که ما تا ابد به آن نیازمندیم فراهم کند؟

قسمت ۹: کهکشان های بیگانه

کهکشان ما یکی از صدها میلیارد کهکشان دورن گیتی می باشد. جهان را از دریچه ی تلسکوپ هابل مشاهده کنید و تا خود انفجار بزرگ (مهبانگ) در زمان به عقب بروید.

قسمت ۱۰: زندگی و مرگ یک ستاره

ستارگان که با نیروی اتم مشتعل شده و با نور، گرما و خشم می سوزند، هر چیزی می باشند به غیر از آرام. آنها با هم برخورد می کنند، همدیگر را می بلعند، و در ابرنواختر (سوپرنوا) های عظیم که بزرگترین انفجارهای جهان می باشند منفجر می شوند.

قسمت ۱۱: سیارات بیرونی

این قسمت سیارات بیرونی منظومه ی شمسی و ماه های آنها را با جزئیات بررسی می کند. اورانوس، نپتون، و پلوتو. با استفاده از CGI، ما همچنین می بینیم که حیات بیگانه در جهان های دیگر ممکن است چه شکلی داشته باشد.

قسمت ۱۲: خطرناک ترین مکان جهان

سفری داشته باشید به خطرناک ترین محل های کیهان – سیاه چاله ها، ادغام کنندگان کهکشان ها، انفجارهای اشعه گاما و ماگنتارها (magnetars). ابر سیاه چاله ها می توانند عملا زمین را به دام انداخته و آن را از منظومه شمسی خارج کنند. برخورد بین کهکشان ها می تواند منجر به مراسمی با نام همنوع خواری (cannibalism) گردد. ماگنتارها یک نیروی مغناطیسی کیهانی هستند که چنان قوی می باشند که می توانند داده های روی تمام کارت های اعتباری را پاک کنند.

قسمت ۱۳: در جستجوی ای تی (هوش فرازمینی)

آیا ما تنهاییم؟ پروژه سِتی (SETI) – جستجو برای هوش فرازمینی – یک پروژه با تامین مالی خصوصی می باشد که از تلسکوپ های رادیویی و نوری استفاده می کند تا ستارگان را برای سیگنال ها بررسی کند.

قسمت ۱۴: فراتر از انفجار بزرگ

کائنات میلیارد ها سال پیش با یک انبساط عظیم آغاز گردید، و هر ثانیه ای که می گذرد به انبساط خود ادامه می دهد. این ایده که جهان، و خود وجود بشر نیز، با یک “انفجار بزرگ” آغاز گردید دیگر در میان دانشمندان موضوع بحث نیست چون عملا به عنوان یک حقیقت پذیرفته شده است.

Video Codec: XviD
Video Bitrate: 1791kbps
Video Resolution: 704 x 400
Video Aspect Ratio: 1:76
Audio Codec: Dolby AC3
Audio Bitrate: 224 kbps 48000Hz
Audio Languages: English
Subtitles: None
Part size: 640Mbs
Number of Parts: 14
Runtime per part: 45mins
Ep 14 Run-time 90mins. Part-size 1,119MB

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

1 دیدگاه در : “جهان هستی فصل اول”

  1. مسعود گفت:

    یا تشکر از قرار دادن این مستند در صورت امکان مستند زیبای cosmos تولید کانال نشنال را هم بذازیذ

    VA:F [1.9.22_1171]
    +1 (1 راي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi