توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

ارتباطات مهندسی فصل دوم

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۱۰٫۰/۱۰
(۲ تعداد آرا)

National Geographic – Engineering Connections Series 2 (2010)

افشای رازهای پشت ابرسازه های کنونی. مجموعه مستند ارتباطات مهندسی ریچارد هاموند برای سری دوم بازمی گردد و این بار بزرگتر، جسورانه تر و شجاعانه تر از قبل و با ۶ قسمت اختصاصی و جدید می آید.
ریچارد شجاع از ساختمان اوپرای سیدنی بالا می رود، بر فراز بلندترین پل جاده ای جهان می ایستد، سقف استادیوم وِمبلی را می بندد- و رازهای پشت پرده آنها و دیگر ابرسازه های امروزی را آشکار می کند.
می خواهید بدانید که چگونه طاق استادیوم ویمبلی (Wembley Stadium) سقف آن را به مدد یک گلایدر قرن نوزدهمی بالا نگه می دارد، چه چیزی پل میلاو (Millau Bridge) را با تفلون مرتبط می کند، و چگونه یک گروه موزیک با سازهای برنجی (brass band) به شکل دادن به فرودگاه بین المللی هنگ کنگ کمک کردند؟ به ریچارد هاموند ملحق شوید در کاوش جهانی او برای آشکارسازی ایده های باور نکردنی و فن آوری های غیر معمولی که در پس تعدادی از معروف ترین سازه های جهان وجود دارد.

بخش ۱: استادیوم ومبلی (Wembley Stadium)

ریچارد کار خود را با استادیوم ومبلی آغاز می کند، خانه مدرن فوتبال انگلیس. هیچ کس نمی تواند شکوه و عظمت این استادیوم را منکر شود، اما چگونه طاق بالایی آن از یک کمان قرون وسطایی الهام گرفته شده و چگونه یک گره ی ساده صخره نوردی به مهندسان کمک کردند تا آن را تا محل خود بالا ببرند؟ ریچارد به دنبال پاسخ ها می رود و درمی یابد که چگونه متخصصان “غرش” معروف ومبلی را حفظ کردند.

richard 2

بخش ۲: ساختمان اوپرای سیدنی (Sydney Opera House)

ساختمان معروف اوپرای سیدنی که بر فراز بندر سیدنی قرار گرفته یکی از شناخته شده ترین و معروف ترین ساختمان های جهان است. ریچارد به قاره استرالیا می رود، در امتداد سقف این سازه قدم می زند، می آموزد که چگونه “بادبان” های منحصر به فرد آن تحت همان قوانینی کار می کنند که یک اسباب بازی جمع شو کودکانه کار می کند، و یک ارتباط عجیب را با ماسک گاز جنگ جهانی اول درمی یابد.

richard 3

بخش ۳: کشتی ممتاز ملکه (HMS Illustrious)

ناو هواپیمابر انگلیسی HMS Illustrious هم یک فرودگاه، هم یک شهر و هم یک کشتی جنگی می باشد، اما رازهای پشت طراحی این نیروگاه شناور چیست؟ ریچارد که با یک هلیکوپتر روی عرشه بزرگ آن می نشیند می فهمد که چگونه پل برج لندن (Tower Bridge)، یک بومرنگ، یک سمعک و یک دستگاه بذرافشان قرن هجدهمی با یکی از خارق العاده ترین کشتی های اقیانوس پیما در جهان ارتباط پیدا می کنند.

richard 4

بخش ۴: موزه گوگنهایم (Guggenheim Museum)

موزه برجسته گوگنهایم در شهر بیلبائو که زندگی خود را به صورت یک طرح اولیه درهم و شتابزده  بوسیله ی معمار معروف فرانک او گِری (Frank O. Gehry) آغاز نمود یکی از نفس گیرترین سازه ها و فضاهای نمایشی در دنیای فرهنگ مدرن می باشد.

سازه آینده نگرانه آن از تیتانیوم با ضخامت ۰٫۵ میلیمتر ساخته شده است- اما چگونه انحناهای منحصر به فرد آن از زیردریایی های روسی، یک آتش فشان در هاوایی و لرد والتر رالی (Sir Walter Raleigh) تاثیر پذیرفته است؟ برای فهمیدن پاسخ این سوالات ریچارد راهی اسپانیا می شود.

richard 5

بخش ۵: پل میلاو (Millau Bridge)

با ستون هایی به ارتفاع ۳۴۳ متر، پل میلاو که راه های پاریس به بارسلونا را بهم مرتبط می کند از ارتفاعی بسیار بیشتر از برج ایفل برخوردار بوده و مرتفع ترین پل جاده ای در جهان محسوب می شود.

ریچارد بدون ترس از این سازه خارق العاده بالا می رود تا ارتباطات مهندسی آن را با زیردریایی های هسته ای و قایق های باستانی قوم سلتیک (Celtic) کشف نماید. او همچنین می فهمد که چگونه بدون تفلون این پل قابل ساخت نبود – و یک مارمولک خانگی ساده به او در نشان دادن این موضوع کمک می کند.

richard 6

بخش ۶: فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (Hong Kong International Airport)

هنگ کنگ پنجمین فرودگاه بین المللی را از نظر بزرگی در خود جای داده، با این حال قبل از ساخت آن در دهه ۱۹۹۰، محل فعلی آن چیزی جز یک پهنه آبی و بدون هیچ ویژگی قابل توجهی نبود.

ریچارد برای دریافتن اینکه این فرودگاه چگونه از صفر روی یک جزیره مصنوعی خاص ساخته شده عازم مشرق زمین می شود و آشکار می کند که این بنای برجسته چگونه با یک بمب افکن مربوط به جنگ جهانی دوم، دستگاه های جاسوسی جنگ سرد و عجیبتر از همه، با یک گروه موسیقی نوازنده سازهای بادی برنجی مرتبط می باشد.

richard 7

Video Codec: XviD ISO MPEG-4
Video Bitrate: 1799 kbps
Video Resolution: 704×400
Video Aspect Ratio: 1.760
Frames Per Second: 25
Audio Codec: (Dolby AC3)
Audio Bitrate: 192kb/s AC3 48000 Hz
Audio Streams: 2
Audio Languages: English
RunTime Per Part: 50 mins
Number Of Parts: 6
Part Size: 716 MB
Subtitles: None
Source: DVD

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “ارتباطات مهندسی فصل دوم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi