توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

معجزات طبیعت

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۷٫۰/۱۰
(۵ تعداد آرا)

BBC – Richard Hammond’s Miracles of Nature (2012)

معجزات طبیعت از ریچارد هاموند

در این مستند جدید سه قسمتی محصول شبکه BBC ریچارد هاموند (Richard Hammond) قدرت های برتر و خارق العاده قلمرو حیوانات را بررسی می کند و درمی یابد که چگونه بسیاری از موجودات شگفت انگیز الهام بخش اختراعات پیشرو علمی می باشند. از آفریقای جنوبی تا آمریکای جنوبی، ریچارد به دوردست های جهان سفر می کند تا موجودات اهلی و وحشی را از نزدیک دیده و توانایی های چشمگیر آنها را مشاهده کند؛ از پاراگلایدر سواری همراه با کرکس های کیپ (Cape vultures) گرفته تا مشاهده دست اول یک عملیات پیشگامانه روی یک زرافه. در طول مسیر او یک سری آزمایشات علمی سرگرم کننده انجام می دهد که در مقابل ساز و کارهای خارق العاده هر کدام از این قابلیت های بخصوص این موجودات شگفت انگیز را توضیح می دهد.

ریچارد همچنین با دانشمندان و مهندسانی دیدار می کند که این استعدادهای خارق العاده را به فن آوری مدرن منتقل نموده اند، از یک لباس پیشرفته برای خلبانان هواپیماهای جت برای تحمل نیروی گرانشی (G-force) بیشتر گرفته تا یک ماده دافع آب برای کاربرد در اشیاء روزمره، از جمله تلفن های همراه و لباس های دوخته شده.

قسمت ۱: بدن های برتر(Super-Bodies)

در قسمت اول این مستند، او در می یابد که چگونه کرکس کِیپ الهام بخش یک زیردریایی پرنده بوده ؛ چگونه گردن زرافه می تواند از بیهوشی خلبان جت جلوگیری کند؛ چگونه جمجمه ی دارکوب می تواند به خوبی از یک لامپ حبابی که از آسمان به پایین پرتاب شده است محافظت کند؛ و چگونه یک پروانه متعلق به آمریکای جنوبی راز ضد آب کردن همه ی تلفن های همراه را نزد خود دارد.

قسمت ۲: حس های برتر(Super-Senses)

ریچارد هاموند کاوش خود روی توانایی های عجیب و حیرت انگیز حیوانات را ادامه می دهد و روی حس های برتر تمرکز می کند، و در می یابد که چگونه همین حس های حیوانات الهام بخش تعدادی از غیر محتمل ترین اختراعات بشری بوده است. ریچارد در یک معدن طلا در ایالت کالیفرنیا دفن می شود و تلاش می کند تا با تلفن با یک مار زنگی صحبت کند، و با یک کامیون عظیم که خودش را هدایت می کند به سواری می رود. در طول مسیر، او با فیل هایی روبرو می شود که می توانند از بین یک تخته سنگ با یکدیگر صحبت کنند؛ شیرهای دریایی که از سبیل های خود برای حس کردن اندازه، شکل، سرعت و جهت چیزی که سی ثانیه زودتر از آنجا عبور نموده استفاده می کنند؛ و یک دوچرخه سوار کور که برای رسیدن سالم به پایین یک مسیر دوچرخه سواری کوهستانی پرپیچ و خم به خفاش های میوه متکی می باشد.

قسمت ۳: قدرت های برتر(Super-Powers)

ریچارد هاموند جستجویش برای معجزات در دنیای طبیعی را با کشف تعدادی از قدرت های برتر باورنکردنی حیوانات به انتها می رساند. جانورانی که می توانند ترشحاتی به استحکام فولاد ایجاد کنند، در سخت ترین شرایط دمایی زنده بمانند یا حتی نامریی شوند. قدرت های برتر حیوانی که الهام بخش دانشمندان و مهندسان بوده اند در خلق اختراعات جدید بشری که می توانند نحوه ی زندگی ما را متحول کنند. او درمی یابد که چگونه پنجه ی سگ هاسکی (husky) می تواند به فوتبالیست های آمریکایی کمک کند؛ چگونه یک جانور عجیب شبیه به مارماهی با داشتن جمجمه اما بدون اسکلت ممکن است بعد از عنکبوت بهترین چیز باشد؛ چگونه مرغ ماهیخوار کوچک اروپایی (kingfisher) می تواند نجات هوا-دریایی را متحول کند؛ و چگونه حلزون دریایی ده پا (cuttlefish) یک تانک ارتش را قادر ساخته تا وانمود نماید که یک اتومبیل خانوادگی کوچک است.

Video Codec: XviD ISO MPEG-4
Video Bitrate: 1539 kbps
Video Resolution: 720 x 400
Video Aspect Ratio: 16.9
Frames Per Second: 25
Audio Codec: 0x2000 (Dolby AC3)
Audio Bitrate: 128 kb/s AC3 48000 Hz)
Audio Streams: 2
Audio Languages: English
RunTime Per Part: 59.Mins
Part Size: 701 MB
Source: PDTV

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “معجزات طبیعت”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi