توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

گاندی (2009)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۹٫۰/۱۰
(۳ تعداد آرا)

BBC – Gandhi (2009)

اولین سری مستند درباره زندگی رهبر بزرگ ماهاتما گاندی. این مستند سه قسمتی آغاز فعالیت های گاندی را شرح می دهد، گرایش او به سیاست و کمپین او برای استقلال هندوستان. با اینکه او بی تردید به عنوان پدر ملت نزد هندیان محترم است، با این حال شناخت کمی از او وجود دارد، و این سری مستند رابطه او را با همسرش مورد توجه قرار داده و دیدگاه های بحث برانگیز او درباره نژاد، و نقش او را در استقلال هندوستان مورد بررسی قرار می دهد.

چنان زندگی کن که گویی فردا خواهی مرد. چنان بیاموز که گویی تا ابده زندگی خواهی کرد.

                                                                                                                                  ماهاتما گاندی

قسمت ۱: ماهاتما شدن

اولین قسمت از این سری مستند به زندگی و میراث ماهاتما گاندی می پردازد. خبرنگار و روزنامه نگار میشال حسین اولین سال های زندگی گاندی در هندوستان و پایان بحث برانگیز حرفه ای او در آفریقای جنوبی را بررسی می کند. او در این راه با اتهام نژادپرستی و تزویر علیه گاندی در این دوره مواجه می شود، و به نقش حیاتی لندن در اوج گرفتن منجی موعود هندوستان پی می برد.

قسمت ۲: رسیدن به شهرت

در قسمت دوم از این سری مستند، میشال حسین تبدیل گاندی را از یک وکیل گمنام به پدر ملت دنبال می کند و مردی پیچیده تر و مرموزتر از نسخه مقدس مآب هالیوود را کشف می کند. گاندی به ناچار با بدنامی، شکست سیاسی و زندان های بریتانیایی روبرو شد. اما در سال ۱۹۳۰ با راهپیمایی ۲۴۰ مایلی زیرکانه ترین کمپین در زمان خود را به اجرا گذاشت و جشن پیروزی گرفت. در نهایت او موفق شد سلطنت انگلستان را به زانو درآورد.

قسمت ۳: پیش به سوی آزادی

در قسمت پایانی، میشال حسین به آخرین سال های زندگی پرفراز و نشیب گاندی می پردازد که با مرگ او به ضرب گلوله قاتل به پایان می رسد. او به رازی سر به مهر پی می برد: چرا گاندی پدر ملت لقب گرفته است، آن هم در حالی که هندوستان در ابتدا به طرح گاندی برای کشور پشت کرده بود؟ میشال سفر گاندی به انگلستان را در سال ۱۹۳۱ مورد توجه قرار می دهد و شواهدی را آشکار می کند که نشان می دهند ممکن است گاندی اشتباها در تقسیم نهایی هندوستان نقش داشته باشد. فیلم های بایگانی شده اخبار آن زمان ملاقات گاندی را با مردم لانکاشایر و ایست اند لندن نشان می دهند، و تونی بن ملاقات با او را در شش سالگی به خاطر می آورد. اما شانزده سال پس از آزادی هندوستان، گاندی مردی شکسته بود: او از قدرت کنار زده شده بود و در اثر تقسیم هندوستان و خشونت وحشتناک ناشی از استقلال تخریب شده بود. اما این تاریک ترین ساعات زندگی گاندی بود که سرانجام بزرگ ترین پیروزی اش را برای او به ارمغان آورد.

Technical Specs
Video: Codec: x264 CABAC Main@L3.0
Video: Bitrate: 1837 Kbps
Video: Aspect Ratio: 1.778 (16:9)
Video: Resolution: 832 x 468
Audio: Codec: AAC LC
Audio: Bitrate: 128 Kbps VBR 48KHz
Audio: Channels: stereo (2/0)
Audio: English
Run-Time: 50mins
Framerate: 25fps
Number of Parts: 3
Part Size: average 634 MB
Container: Mp4
Source: DVD

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “گاندی (۲۰۰۹)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi