توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

صخره مرجانی بزرگ به همراه دیوید اتنبرو (2016)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۰٫۰/۱۰
(۰ تعداد آرا)

BBC – Great Barrier Reef with David Attenborough (2016)

 دیوید اتنبرو در این مجموعه مستند شگفت انگیز به جادویی ترین مکان روی زمین باز می گردد تا سوار بر شناور تحقیقاتی آلوشیا در صخره مرجانی بزرگ به اکتشاف بپردازد.

قسمت ۱: سازندگان

دیوید شب هنگام در یک شناور فوق پیشرفته در زیر امواج فرو می رود، شناوری که این اولین ملاقاتش با صخره های مرجانی است. او سپس به آسمان پرواز می کند تا مقیاس وسیع این ساختار زنده را ببیند که خانه هزاران گونه زنده است. دیوید با استفاده از تکنولوژی فوق پیشرفته برای تولید تصاویر کامپیوتری از بستر دریا در می یابد که صخره مرجانی بزرگی که ما امروزه می شناسیم، بسیار جوانتر از آن است که دانشمندان تاکنون تصور می کردند. او با افرادی ملاقات می کند که در مجاورت این صخره زندگی کرده اند و هزاران سال است که داستان هایی را درباره منشأ پیدایش آن نقل می کنند.

قسمت ۲: بازدیدکنندگان

دیوید موجوداتی را کشف می کند که هرساله به دیدن این صخره مرجانی می آیند، از پرندگان گرفته تا نهنگ ها، برخی از این موجودات هزاران کیلومتر سفر می کنند تا به این مکان برسند. دیوید با استفاده از آخرین تکنولوژی های به کار رفته در زیردریایی تریتون به درون آب های پر از کوسه اوسپری ریف فرو می رود. دیوید شصت سال بعد از اولین ملاقاتش با جزیره راین به زمین های تودرتویی لاک پشت دریایی سبز باز می گردد، و در جزیره لیدی الیوت از ایستگاه های پاکسازی مانتا ری به شگفت می آید. تکنولوژی جدید ردیابی به دیوید این امکان را می دهد تا داستان زندگی ملاقات کنندگانی چون نهنگ های کوتولوه مینکه را دنبال کند. نمایش ماهواره ای حیرت انگیز و انیمیشن کامپیوتری آن مسیر سفر او را نشان می دهند، و دیوید با شگفتی دلیل بازگشت و ضرورت وجود این صخره مرجانی برای بقای این جانوران را کشف می کند.

قسمت ۳: بقا

هنگامی که دوید اتنبرو برای اولین بار در سال ۱۹۵۷ صخره مرجانی بزرگ را دید، آن ها خارق العاده ترین مکان در جهان طبیعت شناخت و می پنداشت که تا ابد نیز چنین خواهد بود. از آن زمان به بعد مرجان ها با سرعتی غیرقابل پیش بینی از بین می روند. در این قسمت دیوید به مهم ترین بخش ماموریت خود می پردازد، تا دریابد که در چند دهه آینده در این اجتماع خارق العاده از جانوران چه رخ خواهد داد و اینکه برای نجات آن چه باید کرد. دیوید تلاش های بی وقفه دانشمندان برای حفظ صخره را به تصویر می کشد، و خود دست به اقدامی بلندپروازاه زده و به عمیق ترین نقطه ریف می رود که تاکنون کسی رفته است. اما علیرغم کشفیات دانشمندان و رسیدن به دوردست ترین نقطه ریف، دیوید نگران آینده این اکوسیستم زبیا، خارق العاده و پیچیده است که برای حیات اقیانوس کلیدی است.

Technical Spec
Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video Bitrate: CRF 24 (~3650Kbps)
Video Resolution: 1920×1080
Video Aspect Ratio: 16:9
Frames Rate: 25 FPS
Audio Codec: AAC-LC
Audio Bitrate: Q=0.45 VBR 44.1KHz (~126Kbps)
Audio Channels: 2
Run-Time: 59 mins
Number Of Parts: 3
Part Size: 1.55 GB
Source: HDTV
Merged subtitles

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “صخره مرجانی بزرگ به همراه دیوید اتنبرو (۲۰۱۶)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi