توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

کوهنوردِ معلول

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۹٫۰/۱۰
(۱ تعداد آرا)

Channel 5 – The Limbless Mountaineer (2014)

در ژانویه ی ۱۹۹۹، جیمی اندرو (Jamie Andrew ) و دوست و یار کوهنوردی اش جیمی فیشر (Jamie Fisher)در یک کولاک شدید در بالای کوهی واقع در رشته کوه های آلپ در فرانسه گیر افتادند. آنها که روی یک لبه ی یخ زده بدون هیچ گونه آب و غذایی گیر افتاده بودند و قادر به حرکت نبودند، به مدت پنج روز در این وضعیت باقی ماندند. جیمی اندرو در نهایت توسط هلیکوپتر در یکی از چشمگیرترین ماموریت های نجات در تاریخ رشته کوه های آلپ نجات پیدا کرد. اما دوست او شانس کمتری داشت – تا زمانی که گروه نجات آنها را پیدا کند، جیمی فیشر بخاطر یخ زدگی جان خود را از دست داده بود. جیمی که دمای بدنش به شدت پایین آمده بود و دچار سرمازدگی شدید شده بود به سرعت به بیمارستان منتقل شد. چند روز بعد، پزشکان هیچ چاره ای جز قطع دست و پای او نداشتند. برای بسیاری این یعنی پایان تمام امیدها، اما نه برای جیمی. با کمک فیزیوتراپی و اعضای مصنوعی، او نه تنها یاد گرفت که دوباره راه برود، بلکه در طول یک سال شروع به ورزش اسنوبورد نمود.سپس نوبت به ماراتن و مسابقات سه گانه رسید، و شاید با این توضیح جای تعجب نداشته باشد که او دوباره کوهنوردی را شروع کرد.

جیمی که اکنون دست به بزرگترین چالش زندگی اش می زند به کوه های آلپ بازمی گردد تا از یکی از خطرناک ترین قله های آن، قله ی ماترهورن (Matterhorn)، صعود کند. طبیعت مخاطره آمیز این چالش در طول دوره ی آموزشی کاملا آشکار شد آن هم هنگامی که همکار او راجر پِین (Roger Paynr) که یکی از کوهنوردان برتر بریتانیا بود در حادثه ی بهمن کشته شد. جیمی بهتر از همه می داند که کوهنوردی مربوط می شود به گرفتن تصمیمات بزرگ در شرایط حاد. مستند “کوهنورد معلول” این مرد به شدت مصمم را که رویای خود را دنبال می کند به تصویر می کشد.

Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video Bitrate: 2999 Kbps
Video Aspect Ratio: 1.778 (16:9)
Video Resolution: 1280 x 720
Audio Codec: AAC LC
Audio English
Audio Bitrate: 160 Kbps ABR 48KHz
Audio Channels: Stereo 2
Run-Time: 45mins
Framerate: 25 FPS
Number of Parts: 1
Container Mp4
Part Size: average 1.00 GB
Source: HDTV

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “کوهنوردِ معلول”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi