توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

سرآغاز چین (ریشه های چین) (2013)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۰٫۰/۱۰
(۰ تعداد آرا)

Gedeon – China the Beginning (China’s Origins) (2013)

چین تنها تمدنی است که درون مرزهای باستانی خود در سرتاسر قلمروی امپراتوری حکومت کرده است. این سری سه قسمت نزدیک به ۲۰۰۰ سال تاریخ باستانی چین را تعقیب می کند. دوره ای که سرنخ های مهمی برای درک چگونگی ایجاد این کشور قدرتمند به دست می دهد.

خیلی از مردم فراموش کرده اند که در دوران اوج سعادت عصر مسیح، چین خود کشوری کاملا پیشرفته بود. ما در این مستند جالب و دیدنی بر قلب یکی از اسرارآمیزترین کشورهای جهان متمرکز می شویم.

شاهد تکامل این تمدن خواهیم بود و از مکان­هایی دیدن خواهیم کرد که در آنها انسان­های بزرگی دفن شده­اند، و آرامگاه بزرگ اولین امپراتور چین، کی شی هونگ دی را خواهیم دید.

قسمت اول: سلسله گمشده

در مورد اولین سلسله ای که بر چین حکومت کردند چیز زیادی نمی دانیم، در حقیقت تا همین اواخر بیشتر تاریخ دانان تصور می­کردند که سلسله ژیا یک افسانه است. اما سوابق باستان شناسی ثابت می کند که این تصور تا اندازه زیادی نادرست است. تصور می­شود که سلسله ژیا توسط یوی کبیر بنیان­گذاری شد که در سال ۲۰۵۹ پیش از میلاد متولد شد و از نسل امپراتور زرد بود. پایتخت او در شهر یانگ بود. یو یک شخصیت نیمه­افسانه­ای است که ۱۳ سال را برای توقف طغیان بزرگ صرف کرد و دره رودخانه زرد را آبیاری کرد. یو یک قهرمان آرمانی و فرمانروایی است که پیدایش اژدهای افسانه ای را به او نسبت می دهند. او به خدای خاک تبدیل شد.

قسمت دوم: خیزش و سقوط شانگ

مدت های طولانی عقیده بر این بود که سلسله شانگ نیز یک افسانه است، اما از سال ۱۹۵۹ وجود آن با کشفیات باستان شناسی فراوانی ثابت شده است. فرض می شود که سلسله شانگ با انقراض آخرین فرمانروای سلسله ژیا در یک شورش آغاز شد. در طول این دوره چین یک نظام نوشتاری پیچیده را ابداع کرد، نسخه ای بسیار ابتدائی از حروف نوشتاری چینی امروزه هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. نوشته هایی بر روی لاک لاک پشت و استخوان حیوانات (که استخوان های الهام نامیده می شوند) به قدمت ۱۵۰۰ پیش از میلاد، یافت شده اند. فرمانروایان چین باستان از این استخوان ها و لاک های الهام برای پیش گویی استفاده می کردند. این چینیان باستان باور داشتند که عناصر طبیعت در جهان از نیرویی مرموز منشا می گیرند که می تواند باعث بلایای طبیعی مانند سیل و خشکسالی شوند. آنها سعی می کردند با حفر سوراخ هایی در این استخوان ها و سپس ضربه زدن به آنها و ترک خوردنشان آینده را پیش بینی یا پیش گویی کنند. سپس یک پیش گو ترک ها را که شبیه پیغام هایی از سوی طبیعت دیده می شدند می خواند و پیغام ها را روی لاک لاک پشت یا استخوان حک می کردند.

قسمت سوم: اولین امپراتور

کین شی هوانگ اولین امپراتور سلسله کین بود. او در سن ۱۲ سالگی به پادشاهی رسید و در قرن دوم پیش از میلاد زندگی می کرد. بر اساس سوابق تاریخی، او ارتشی داشت که از یک میلیون سرباز متخصص تشکیل شده بود و کسی بود که ساخت دیوار چین را آغاز کرد. در سال ۱۹۷۴ مهم ترین کشف باستان شناسی در جهان رخ داد در حالی که بیش از ۸۰۰۰ مجسمه رسی به اندازه طبیعی از جنگجویان در ژی آن چین خاک برداری شد. این ارتش رسی در بزرگ ترین آرامگاه جهان آرمیده بود و باستان شناسان ادعا می کردند که این مجموعه برای محافظت از امپراتور کین شی هوانگ در سفرش پس از مرگ هستند. هر سرباز با خصوصیات منحصر به فردی ساخته شده و مطابق با درجه خود جای گرفته است. اسب ها، سلاح ها و سایر ابزارهای آنها نیز کشف شده اند.

Technical Specs
Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video Bitrate: 3187 Kbps
Video Aspect Ratio: 1.778 (16:9)
Video Resolution: 1280 x 720
Audio Codec: AAC LC
Audio English
Audio Bitrate: 160 Kbps VBR 48KHz
Audio Channels: Stereo 2
Run-Time: 50mins
Framerate: 25FPS
Number of Parts: 3
Container Mp4
Part Size: 1.11 GB
Source: HDTV

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

1 دیدگاه در : “سرآغاز چین (ریشه های چین) (۲۰۱۳)”

  1. نوید گفت:

    سلام تشکر ویژه به خاطر ایجاد این مجموعه ی کامل از مستندات حقی از شما بر گردن ماست.

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 (0 راي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi