توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

ابرآسمان خراش ها

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۹٫۰/۱۰
(۱ تعداد آرا)

PBS – Super Skyscrapers (2014)

ابرآسمان خراش ها به عنوان نسلی جدید از آسمان خراشها از شهرهای ما سربر آورده اند با اشغال سطح کمتر شهری و ارتفاع بلندتر و سرعت ساخت بالاتر از قبل. این نسل از آسمان خراش ها در حال جابجا کردن مرزهای مهندسی، تکنولوژی و طراحی به سمت هر چه سالم تر، قویتر ، هوشمندتر و لوکس تر از نسل های پیشینشان هستند. اینها برای تبدیل شدن به غولهای مشهور آینده طراحی شده اند. مستند ابر آسمانخراش ها دنبال کننده خلق چهار آسمانخراش شگفت انگیزاست که نمایش دهنده ی چگونگی منقلب کردن مسیر زندگی ما، کار و حفاظت کردن ما از خودمان در برابر تهدیدات بالقوه از طرف محیط و حمله های تروریستی می باشد. هر قسمت از این مجموعه برخواستن هر کدام از این آسمانخراشها وتمایلشان به حضور در قله امنیت، طراحی و مراتفع بودن را دنبال می کند.آرزو و عروجشان والا اما ریسک بالاتری نیز به همراه دارند.در این ساختمانها تیرآهن ها بعنوان قوت قلبی برای تبدیل رویا به واقعیت سایز بندی می شوند. این مستند در طول یک سال فیلمبرداری شده و هر قسمت دنبال کننده برخاستن هر یک از آسمانخراش ها می باشد که از منظر یک فریم ثابت در طی دوره ساخت گرفته شده است. با دستیابی به پروسه ساخت بی نظیر ابرآسمان خراش ها به پشت پرده ساخت رفته تا این تندیس های ساخت و ساز به نمایش درآیند. گروهی از معماران، طراحان و مهندسان آرزویی ممتاز و برجسته ای را داشته و برای هر ساختمان با چالشی عظیم روبروست که در هر یک از این سفرها برای رسیدن به تکامل از مفاهیم را آشکار می سازد.

قسمت اول : One World Trade Center

بلندترین ساختمان در نیمکره غربی و یک نشان مدرن و مشهور بر روی زمین که بعنوان ایمن ترین و قویترین آسمانخراشی که تا به حال ساخته شده مهندسی شده است.این بخش از مستند آخرین سال از ساخت قسمت خارجی این ساختمان را نشان می دهد. برای رهبر ساخت Steve Plate به اندازه دانشمندان، مهندسین، آهنگران و نصاب های دیوار این کار مملو از احساس مسئولیت بوده تا اینکه این بنا از خاک زمین بکر بازسازی شود.

Part1

قسمت دوم : ساختمان آینده (Building the Future)

شهرت دارد به the cheese grater،ساختمان Leadenhall Building قله ی معماری پیشرو لندن می باشد  که با طراحی  مخروطی شکل با استخوان بندی فولادی، بلندترین و مبتکرانه ترین آسمانخراش شهر می باشد. تیمی که از پس پروژه Leadenhall، موظف به بازبینی بنیادی کل جوانب مدل سنتی ساختمان بود. این برنامه نشان دهنده چالش های تاریخی شگفت انگیزی است که با ساخت این آسمانخراش همراه بوده، با ساخته شدن خارج از محدوده و قرارداده شدن قسمت هایش در محل و با روی هم قرار گرفتن و با هم پیچ شدنشان مثل یک مجموعه لگو عظیم.

Part.2

قسمت سوم : شهر قائم (The Vertical City)

برج شانگهای تنها یک آسمانخراش نیست، بلکه شهریست قائم. مجموعه ای از تجارت ها، خدمات و هتل ها بصورت یکجا چیزی مشابه جای دادن جمعیت جایی مثل شهر موناکو در داخل زمین فوتبال که در داخل این دیوارها ساکنین توانایی کار، استراحت، بازی و داشتن احساس آرامش در پارک های عمومی را دارا باشند. در راه رسیدن به طبقه ۱۲۰ ام نه تنها یک بلکه هشت عدد از آن قسمت ها بر روی هم سوار شده اند و وقتی طبقات کامل شد، سازه بر خطوط هوایی شانگهای تسلط خواهد یافت و بر سر همسایگان خویش قامت راست خواهد کرد همانند پیمان بستن با موفقیت اقتصادی چین و اشتیاق به ممتاز بودن از لحاظ ثروت.

Part.3

قسمت چهارم : ساختمان بیلیونی (The Billionaire Building)

برای کامل شدن ساختمان one57 در خیابان ۵۷ ام منهتن ارتفاع ۱۰۰۰ فوتی این ساختمان را به مرتفعترین برج قابل سکونت در نیمکره غربی تبدیل کرده است که منظر نمای Central Park از این ساختمان خودستایی می کند.این مستند فعالیت گروهی را دنبال می کند که مسئولیت خلق کردن لوکسترین آسمانخراش مسکونی نیویورک را بعهده دارد و آرزوی اینها در تعریف دوباره زندگی لوکس در این شهر بزرگ است. آپارتمان one57 ویترینی از طراحی داخلی است با بلندای سقف دوبرابر، آپارتمانهای تک واحده، حمام های پوشیده شده از بهترین سنگ مرمر ایتالیایی و بهترین مصالح.

Part.4

Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video Bitrate: 3213 Kbps
Video Aspect Ratio: 1.778 (16:9)
Video Resolution: 1280 x 720
Audio Codec: AAC LC
Audio English
Audio Bitrate: 160 Kbps ABR 48KHz
Audio Channels: Stereo 2
Run-Time: 56mins
Framerate: 25 FPS
Number of Parts: 4
Container Mp4
Part Size: average 1.24 GB
Source: HDTV

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “ابرآسمان خراش ها”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi