توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

بازگشت مرگ سیاه

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۰٫۰/۱۰
(۰ تعداد آرا)

Ch4 Secret History – Return of the Black Death (2014)

مرگ سیاه در سال ۱۳۴۸ میلادی بدترین فاجعه ای است که تا به حال برای لندن اتفاق افتاده است.

این بیماری از نوع کاملا جدیدی بود که شهر را پاک سازی کرد و در روزهای پیدایش اولین علائم باعث مرگ پیر جوان و ثروتمند و فقیر گردید. اما اینکه دقیقا چه تعداد مردند، و دلیل مرگ آنها چه بود مدت ها یک راز بوده است. اطلاعات و دانش به دست آمده مدت هاست که بیان می کند که مقصر طاعون خیارکی (bubonic plague) بوده که توسط کک های موش های آلوده منتشر شده بود.

۲۵ اسکلت که به تازگی طی مراحل ساخت پروژه کراس ریل (Crossrail) که بزرگترین پروژه ی مهندسی اروپا می باشد کشف شده اند می توانند این بحث را به سرانجام برسانند.

این مستند افراد متخصص در زمینه های علمی مختلف را دنبال می کند همانطور که این افراد مدارک را بررسی می کنند و افشا می کنند که چرا آن طاعون تا به این حد مرگ آور بود، و اینکه هنوز نیز تهدید محسوب می شود. در سال ۲۰۱۳، تیمی به رهبری باستان شناس جِی کاروِر (Jay Carver) یک حفره ی استوانه ای را در لبه ی میدان چارترهاوس (Charterhouse Square) در مرکز لندن حفر نمود و تعداد زیادی اسکلت را که تقریبا در چندین لایه دفن شده بودند را کشف کرد. آنها گوشه ای از یک محل دفن اضطراری را یافته بودند که توسط مردان پادشاه ادوارد سوم (Edward III) در سال ۱۳۴۸ هنگام رسیدن مرگ سیاه به سواحل بریتانیا ایجاد شده بود و مدت ها بود که گم شده بود.

بررسی DNA اثبات کرد که این اسکلت ها به خاطر طاعون خیارکی مرده بودند؛ بررسی پر زحمت وصیت نامه های معاصر آن زمان نشان داد که بیش از ۶۰% از ساکنین لندن در طول یک سال آخرالزمانی مردند: معادل تقریبا ۵ میلیون نفر از مردم امروز لندن.

اما هیچ چیزی در مورد طاعون خیارکی وجود ندارد که چنین تعداد تلفاتی را توضیح دهد. طاعون خیارکی هنوز نیز وجود دارد، و باعث مرگ ده ها نفر می شود، به جای اینکه صدها هزار نفر را بکشد. کارشناسان قرن ۲۱ در زمینه ی بیماری های همه گیر از موسسه علمی پورتون داون (Porton Down) متعلق به ارتش انگلیس قاتل واقعی را آشکار می کنند، علاوه بر اینکه چرا لندن در سال ۱۳۴۸ چنین بستر مناسبی برای این بیماری بود تا مرگ و میر آن تا این اندازه بالا باشد، و این دگرگونی ناگهانی ۶۵۰ ساله چه چیزی می تواند به ما بیاموزد.

هر بیماری زمان و مکان خود را دارد؛ برای ما چه بیماری در حال آمدن می باشد؟

Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video Bitrate: 2581 Kbps
Video Aspect Ratio: 1.778 (16:9)
Video Resolution: 1280 x 720
Audio Codec: AAC LC
Audio English
Audio Bitrate: 160 Kbps ABR 48KHz
Audio Channels: Stereo 2
Run-Time: 47mins
Framerate: 25 FPS
Number of Parts: 1
Container Mp4
Part Size: 914 MB
Source: HDTV

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “بازگشت مرگ سیاه”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi