توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

اسکاندیمانیا (شور اسکاندیناوی)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۶٫۰/۱۰
(۱ تعداد آرا)

Channel 4 – Scandimania (2014)

کشورهای سوئد، دانمارک و نروژ به عنوان شادترین کشورهای دنیا انتخاب شده اند. برای یافتن دلیل این مسئله آقای هیو فیرنلی-ویتینگستال (Hugh Fearnley-Whittingstall) دست به کار می شود. در حال حاضر چیزهایی زیادی برای حرف زدن در مورد اسکاندیناوی وجود دارد و هیو می خواهد بفهمد که همه اینها در مورد چیست.

بخش ۱: سوئد

هیو ماجراجویی خود را از سوئد آغاز می کند و با یکی از اعضای ABBA (گروه موسیقی پاپ معرف سوئد) ملاقات کرده و به شکار در جنگل می رود. او به رستوران اکستت (Ekstedt) در شهر استکهلم سر میزند که در آن همه چیز با آتش هیزم پخته می شود. بیش از ۷۰% از کشور سوئد از جنگل پوشیده شده و مردم این کشور عاشق گذراندن وقت خود در محیط بیرون هستند، پس هیو به شهر یومه (Umea) در شمال کشور پرواز می کند تا در شکار گوزن شمالی شرکت کند و در آنجا او جگر گوزن را که شکارچیان شکار کرده اند برای شام می پزد. در شهر گوتنبرگ، او مشاهده می کند که چگونه یک خانه با قابلیت سرهم شدن آسان (flatpack) متعلق به کمپانی IKEA تنها در طول یک صبح سرهم می شود و با گروهی از پدران خانه نشین ملاقات می کند. او به موزه ABBA سر میزند که در آنجا با یورن اولووس (Bjorn Ulvaeus)، یکی از افراد پشت موسیقی ملاقات می کند. یورن مفهوم “لاگوم” (Lagom) را که به معنی “دقیقا کافی” است را توصیح می دهد و در مورد چگونگی نگرش مردم سوئد نسبت به زندگی یک جمع بندی انجام می دهد. اما آیا “مدل سوئدی” از برابری و موفقیت در معرض خطر است؟ او به صحنه ساخت برنامه کمدی موقعیت (sitcom) شماره یک کشور سوئد می رود. این برنامه اشتیاق های مادی گرایانه ی طبقه ی جدیدی از شهروندان ثروتمند را دست می اندازد. و در پایان این سفر، او به یک مهمانی خرچنگ آب شیرین (crayfish party) در انتهای تابستان در مجمع الجزایر استکهلم می رود.

بخش ۲: دانمارک

او در دانمارک که طبق اعلام سازمان ملل “شادترین کشور دنیا” محسوب می شود فرود می آید. در کپنهاگ، او همراه با رنه ردزپی (Rene Redzepi) به آشپزی می پردازد. رنه مالک و سرآشپز رستوران  Nome است که به مدت سه سال پی در پی به عنوان بهترین رستوران دنیا و پیشرو آشپزی شمال اروپایی انتخاب گردید. هیو با یارک اینگلز (Bjarke Ingels)، یکی از درخشان ترین اسم ها در معماری بین المللی و سورن مالینگ (Soren Malling)، ستاره ی سریال های The Killing  و Borgen ملاقات می کند. او در یک استخر در لنگرگاه مرکز شهر کپنهاگ تمرین شیرجه ارتفاعی می کند در حالیکه توسط مردم خوب دانمارک احاطه شده است، و می فهمد که چگونه همه چیز در این شهر با دوچرخه سفر می کند، حتی صنعت موفق بانک اسپرم دانمارک با نام لیوینگ کپنهاگن (Leaving Copenhagen). او به یک افتراسکول (Efterskole) سر می زند که یک مدرسه شبانه روزی است که در آن نوجوانان مدت یک سال تعلیم می بینند که چگونه شهروندان بهتری باشند. هیو بعد از رسیدن به جزیره آرام سامسو (Samso) از یک توربین بادی بالا می رود و در آنجا با چف کاسپر گارد (Chef Kasper gaard) ملاقات می کند و همراه با هم آنها یک غذای خوشمزه درست می کنند.

بخش ۳: نروژ

هیو به دیدار نروژ، چهارمین کشور ثروتمند جهان، می رود و در آنجا تعدای کله ی دودی گوسفند را امتحان می کند، به یک زندان باز سر می زند که بیشتر شبیه یک اردوگاه  تفریحی است و برای خارپوست های دریایی به غواضی می پردازد. نروژ که زمانی یکی از فقیرترین کشورهای اروپا بود، اکنون به لطف ذخایر نفت خود و با ۵۰۰ میلیارد یورو ذخیره ی بانکی چهارمین کشور ثروتمند دنیا محسوب می شود. هیو با یکی از افراد محلی با نام چف کریستوفر هاتوف (Chef Christopher Haatuft) ملاقات می کند و به چند ماهیگیر درحال به تور انداختن تعدای ماهی نسبتا مهاجم مانک (Monkfish) ملحق می شود. او به تعدادی از آب دره ها (fjords) سر می زند و به کارگران نفتی در یک تمرین نجات اضطراری ملحق می شود. او با افراد پشت برنامه تلویزیونی دیوانه وار “slow TV” نروژ و برادران یلویس (Ylvis) که ویدئوی پربیننده “آهنگ روباه” (The Fox Song) را ساختند ملاقات می کند. هیو همچنین از زندان باستونی (Bastony) دیدار می کند که بیشتر شبیه یک تفریح گاه است، و به روستای نوردسکوت (Nordskot) در دایره قطب شمال پرواز می کند تا برای خارپوست های دریایی به غواصی بپردازد و یک غذای اسکاندیناویایی خوشمزه درست کند.

Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video Bitrate: 2503 Kbps
Video Aspect Ratio: 1.778 (16:9)
Video Resolution: 1280 x 720
Audio Codec: AAC LC
Audio English
Audio Bitrate: 160 Kbps ABR 48KHz
Audio Channels: Stereo 2
Run-Time: 47mins
Framerate: 25 FPS
Number of Parts: 3
Container Mp4
Part Size: average 894 MB
Source: HDTV

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “اسکاندیمانیا (شور اسکاندیناوی)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi