توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

جانوران باهوش: سری اول (2016)

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۵٫۴/۱۰
(۵ تعداد آرا)

BBC – Ingenious Animals: Series 1 (2016)

گروهی از کارشناسان حیات وحش در جستجوی حیرت انگیزترین جانوران به دور دنیا سفر می کنند و نشان می دهد که چرا و چگونه جانوران این رفتارهای شگفت انگیز را از خود نشان می دهند.

قسمت ۱: هوش

در قسمت اول به موضوع حیرت انگیز هوش جانوری می پردازیم. هیو فیرنلی- ویتینگستال در فلوریدا رابطه شگفت انگیز میان یک شکارچی خطرناک به نام الیگاتور (نوعی کروکودیل) و یک غول رام به نام گاو دریایی را بررسی می کند. نتایج مطالعات او درک کارشناسان از این موجودات و هوش جانوری را متحول ساخته است. جانورشناس لوسی کوک به کانادا و باهاما سفر می کند، زیست شناس پاتریک آریی در کامبوج به سر می برد و محیط بان گیلز کلارک در کنیا است.

قسمت ۲: روابط

این قسمت به پیوندهای شگفت آوری می پردازد که جانوران با یکدیگر دارند و نگاهی دارد به برخی از روابط حیرت انگیزی که آنها می توانند با انسان برقرار کنند.

هیو فیرنلی در کوستاریکا به سر می برد و روی گروهی از میمون های کاپوچین مطالعه می کند. زیست شناس پاتریک آریی در می یابد که کرکس ها چگونه زنده می مانند. جانورشناس لوسی کوک در ایالات متحده دارویی را کشف می کند که می تواند برقراری رابطه را در خوک های نادر بهبود بخشد. محیط بان گیلز کلارک پی می برد که چگونه مهارت در خواستگاری می تواند پلنگ ابری را از خطر انقراض برهاند.

قسمت ۳: ارتباطات

گروه به جستجو و اکتشاف در جهان ارتباطات میان حیوانات می پردازد. هیو فیرنلی- ویتینگستال به اتریش رفته است. در آنجا دانشمندان مشغول تفسیر زوزه گرگ ها هستند. او به این پرسش می پردازد که آیا گرگ ها شایسته این همه بدنامی هستند یا خیر. جانورشناس لوسی کوک مهارت های ارتباطی لازم برای برانگیختن شنا کردن را در پنگوئنی بررسی می کند که توسط انسان ها پرورش یافته است. لوسی به باهاماس ینز سفر می کند که در آنجا گروهی تحقیقاتی مدعی کشف رفتار اجتماعی، دوستی و حتی شخصیت در کوسه ها شده اند. محیط بان گیلز کلارک در اتریش، و زیست شناس پاتریک آریی نیز در آفریقای جنوبی به سر می برند.

قسمت ۴: بدن ها

در این قسمت به اسرار کالبدشناختی برخی از حیرت انگیزترین جانوران کره زمین می پردازیم. هیو فیرنلی- ویتینگستال در آلپ فرانسه به سر می برد تا دریابد که چگونه آشنایی انسان با قابلیت های بدنی عقاب می تواند به بهره برداری از این قابلیت ها و نجات او از انقراض کمک کند. محیط بان گیلز کلارک در استرالیا کانگورویی را می بیند که بالارفتنش از درخت در سرزمین خود بیشتر از جست و خیزش در سرزمین غریبه است. جانورشناس لوسی کوک در کوستاریکا سعی دارد بفهمد که آیا سستی و بی حالی تنبل کلید موفقیت اوست. زیست شناس پاتریک آریی کشف می کند که روباه چگونه به کمک حس شنوایی فوق العاده خود می تواند در یکی از خشن ترین زیستگاه های جهان دوام آورد و زیست شناس دریا شانتا بیرلی از اسرار پلاتیپوس پرده بر می دارد.

Technical Specs
Video Codec: x264 CABAC High@L4.1
Video: Bitrate: CRF-22 (~3030 Kbps)
Video Aspect Ratio: 1280 x 720
Video Resolution: 1.778 (16:9)
Audio Codec: AAC LC
Audio: English
Audio Bitrate: 160 kb/s VBR 48 KHz
Audio Channels: Stereo 2
Run-Time: 58 mins,
Framerate: 25 fps
Number of Parts: 4
Container Mp4
Part Size: 1.28 GB
Source: HDTV
Merged English Subtitles

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “جانوران باهوش: سری اول (۲۰۱۶)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi