توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

مستند انسان های نئاندرتال

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۶٫۸/۱۰
(۵ تعداد آرا)

انسان امروزی یا هوموساپینس اکنون تنها فرمانروای زمین است اما همیشه این طور نبوده‌است. هزاران سال پیش، گونه‌های دیگری از موجودات دوپای سخنگو که خفتان‌هایی از پوست جانوران به تن می‌کردند، روی زمین حاکم بودند.ما بقایای این مردمان درشت هیکل و قوی بنیه را از اواسط قرن نوزدهم شناخته‌ایم و طی این مدت، به تدریج دانش بیشتری درباره آن‌ها به دست آورده‌ایم ؛ دانشی که با پرسش‌های بسیار بزرگی همراه‌است. یکی از مهمترین این پرسش‌ها مربوط به ناپدیدشدن آنها از روی زمین است. آنها مغزهایی به بزرگی ما داشتند، قدرت بدنی بسیار بیشتری نسبت به ما داشتند، سخن می‌گفتند و آن طور که امروز می‌دانیم، حتی آن قدر قریحه هنری داشتند که خود را بیارایند. مهمترین غذای آن‌ها، گوشت شکارهایی بود که در همه جای زمین صدها برابر فراوان تر از امروز وجود داشتند. اولین نشانه‌ها از نئاندرتال‌های اولیه به حدود ۳۵۰ هزار سال پیش در اروپا برمی‌گردد.با این وجود نسل آنها در اروپا تا ۳۳ تا ۲۴ هزار سال پیش منقرض نشده بود و شاید ۱۵ هزار سال پیش یعنی بعد از مهاجرت انسان امروزی به اروپا نسل این انسان‌های اولیه منقرض شده باشد.در بهار سال ۲۰۰۹، نتایج تحقیقاتی نشان داد که احتمالا یکی از مهمترین دلایل نابودی نئاندرتال‌ها این بوده که ما (هوموساپینس‌ها) آنها را خورده‌ایم! می توانید با مشاهده ی این مستند که همراه با بررسی هر چه بیشتر فسیل های یافت شده و مصاحبه با دانشمندان صاحب نام است بر اطلاعات خود درباره نئاندرتال ها بیفزایید…

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

3 دیدگاه “مستند انسان های نئاندرتال”

  1. مجتبی گفت:

    ضمن عرض سلام و تبریک به جهت وبلاگ بسیار آموزنده تان.
    اینجانب کارشناس ارشد مردم شناسی می باشم و از اینکه مستندی در رابطه با رشته ام را به راحتی و در وبسایت هموطنم دریافت می دارم بسیار خرسندم. امیدوارم شاهد همکاری های تنگاتنگی میان شما و اهالی علم و فرهنگ باشیم.
    خداوند پشت و پناهتان.

    VA:F [1.9.22_1171]
    +1 (1 راي)
  2. hadi گفت:

    این مستند برای چه شبکه ای هست؟

    VA:F [1.9.22_1171]
    0 (0 راي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi