توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

درون کرم چاله ها: فصل اول

VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۱۰٫۰/۱۰
(۳ تعداد آرا)

Discovery Channel – Through the Wormhole: Series 1 (BDRip) (2011)

برنده جایزه اسکار و علاقه مند به فضا، مورگان فریمن تولیدکننده، مجری و گوینده این مستند است که به کشف بزرگ ترین اسرار جهان می پردازد. این سری جدید، به تهیه کنندگی موسسه سرگرمی های اکتشافی فریمن، در جست و جوی پاسخ پرسش های بزرگ است: آیا ما تنها هستیم؟ ما از کجا آمده ایم؟ آیا حیات در سیارات دیگر نیز وجود دارد؟ این سری مستند با استفاده آخرین کار ناسا و تسهیلات موسسه خصوصی برای بررسی آخرین نظریه های دانشگاهیان و پژوهشگران نگاهی دارد بر سیاهچاله ها، مجموعه های سیاره ای، نظریه ریسمان و غیره. کانال ساینس بینندگان را به سفری دعوت می کند که مورگان فریمن آن را از جایی که “کاسموس” کارل ساگان رها کرده بود از سر می گیرد و مرزهای جدیدی را فراتر از زمین در می نوردد. روشن ترین تفکرات و بهترین نظرات از رشته های عملی مختلف- اخترفیزیک، زیست ستاره شناسی، مکانیک کوانتومی، نظریه ریسمان، و غیره- از طریق سیاهچاله ها به هم می پیوندند تا حقیقت خارق العاده جهان ما را آشکار سازند.

بخش ۱: پیش از آغاز چه رخ داده است

هر کیهان شناس و ستاره شناسی تایید می کند که جهان ما ۷/۱۳ میلیارد سال قدمت دارد. دانشمندان امروزه با استفاده از تکنولوژی لبه برش قادرند نمایشی لحظه­ای از جهان ارائه دهند، تنها یک طپش پس از تولد. ستاره­شناسان مجهز به ماهواره­های فوق حساس در زمان به عقب، به لحظه آغازین خلقت نگاه می کنند، وقتی که تمام ماده موجود در عالم در انفجاری بزرگ به هستی تبدیل شد. اینجاست که ما از رازی حل نشده به قدمت خود زمان پرده بر می داریم، اگر عالم متولد شده است، از کجا آمده است؟ ملاقات با دانشمندان پیشتازی که آنچه را ما اکنون به عنوان منشا عالم باور داریم کشف کرده اند و پنجره ای به سوی زمان پیش از زمان گشوده اند.

بخش ۲: آیا ما تنها هستیم

بیگانگان به احتمال قریب به یقین وجود دارند. پس چرا ما تاکنون یک E.T ندیده ایم؟ دلیلش تنها این است که ما هنوز ابزارهایی را اختراع نکرده ایم که به اندازه مشاهده آنها قوی باشند، و علم به اندازه کافی آگاهی ندارد که باید به کجا نگاه کند. در نتیجه مسابقه ای برای یافتن اولین بیگانگان هوشمند شکل گرفته است. اما آنها باید چه شکلی داشته باشند، و اگر آنها را ملاقات کردیم چگونه باید با آنها ارتباط برقرار کنیم؟ پاسخ این پرسش ها زودتر از آنچه ما فکرش را می کنیم برای یک ستاره شناس پیشگام مشخص شده است که باور دارد نشانه ای از اولین تلاش ها برای برقراری ارتباط را شنیده است.

بخش ۳: امکان سفر در زمان

نظریه نسبیت انیشتین که جهان را تکان داد می گوید که سفر در زمان کاملا امکان پذیر است و می توان در زمان به جلو سفر کرد. یافتن راهی برای سفر به گذشته نیاز به شکستن سرعت نور دارد که غیرممکن به نظر می رسد. اما اکنون پدیده ای مانند بی مکانی کوانتومی (که در آن ذرات در یک آن به فواصل دور منتقل می شوند) که عجیب به نظر می رسد اما حقیقت دارد می تواند راهی برای تحقق بخشیدن به رویای سفر در زمان به گذشته و آینده به ما نشان دهد. سوار شدن به یک ماشین زمان به عقب بردن زمان، بازگرداندن عزیزان به زندگی، تسلط بر سرنوشتمان. اما در صورت موفقیت پیامدهای این آزادی چه خواهد بود؟ آیا در دام مجموعه ای از تناقض ها و جهان های ضربدری که بافت جهان را تخریب می کنند گرفتا نخواهیم شد؟

بخش ۴: چگونه به اینجا رسیده ایم

به هر جا که نگاه می کنیم محیط را پذیرای حیات و مملو از زندگی می بینیم. حیات در زمین در همه جای آن وجود دارد. و هنوز تنها سیاره زنده ای است که تاکنون پیدا کرده ایم. چگونه مجموعه ای از ستارگان گرد هم آمدند تا حیات را آنگونه که ما می شناسیم ایجاد کنند؟ معنای واقعی حیات چیست؟ و آیا این کشف این راز به ما برای زندگی در کره ای دیگر کمک خواهد کرد؟

بخش ۵: ما از چه چیزی ساخته شده ایم؟

عالم از چه ساخته شده است؟ اگر بگویید ستارگان، سیارات، گازها و غبار، اشتباه مرگباری مرتکب شده اید. سی سال پیش، دانشمندان برای اولین بار دریافتند که مقداری ماده تاریک بر حرکت کهکشان ها تاثیر می گذارد. امروزه آنها فکر می کنند که دانش ما از عالم و ماهیت خود هستی در ۱۰۰ سال گذشته پنج مرتبه دستخوش تغییری اساسی شده است؛ و در آستانه تغییر ناگهانی دیگری قرار دارد. در تونلی به طول ۱۷ مایل در عمل ۵۷۰ فوتی در زیر مرز فرانسه- سوئیس حفر شده بزرگ ترین و قدرت مندترین شتاب دهنده اتمی جهان، برخورددهنده هادرون ساخته می شود. هدف آن چیزی کمتر از خلق دوباره اولین لحظات خلقت نیست، وقتی که عالم به شکلی غیرقابل تصور داغ بود و اشکال از ماده که مدت هاست معدوم شده اند آرام گرفته و سرد می شدند تا ستارگان، سیارات و سرانجام ما را شکل دهند. این ذرات به شدت ریز و ناپایدار کلید بزرگ ترین حل راز عالم هستند. آنچه از این آزمایشگاه علمی به دست می آید می تواند نظریه های معطل نگه داشته شده را درباره چگونگی عملکرد عالم و چیزی که ما از آن ساخته شده ایم را اعتبار بخشد- و یا تمام دهنیت ما در مورد ماهیت و جوهر هستی را از هم بپاشد.

بخش ۶: معماهای سیاهچاله ها

سیاهچاله های قدرتمند ترین موجودات عالم هستند. هیچ چیز، حتی نور نمی تواند از کشش گرانشی یک سیاهچاله بگریزد. ستاره شناسان اکنون تخمین می زنند که میلیاردها سیاهچاله در کیهان وجود دارد، که به طور سیری ناپذیری سیارات و حتی کل یک ستاره را می بلعند. پژوهش های نظری جدید حول ماهیت سیاهچاله ها می چرخد و نشان می دهند که فضای سه بعدی ممکن است یک فریب باشد. واقعیت، در حقیقت بر روی یک هولوگرام دوبعدی در لبه کیهان رخ می دهد.

بخش ۷: فراتر از تاریکی

عالم از چه ساخته شده است؟ اگر بگویید ستارگان، سیارات، گازها و غبار، اشتباه مرگباری مرتکب شده اید. سی سال پیش، دانشمندان برای اولین بار دریافتند که مقداری ماده تاریک بر حرکت کهکشان ها تاثیر می گذارد. امروزه آنها فکر می کنند که جرم ماده تاریک در عالم پنج بار بیش تر از ماده به شکلی است که می شناسیم. اما نمی دانند که این ماده چیست- این ماده از اتم یا هر ماده آشنای دیگری ساخته نشده است. و ماده تاریک تنها موضوع عجیب در عالم نیست، یک نیروی تازه کشف شده به نام انرژی تاریک نیز وجود دارد که به نظر می رسد که بافت کیهان را کنار می زند.

بخش ۸: آیا خالقی وجود دارد

شاید این بزرگترین و بحث برانگیز ترین راز عالم باشد. آیا جهان شما فقط به طور اتفاقی به وجود آمده است و یا توسط خداوندی که تمام موجودات را پرورش می دهد و حفظ می کند خلق شده است؟ علم جدید نشان می دهد که چهار نیرویی که جهان ما را کنترل می کنند به دقت تنظیم شده اند، چنان به دقت که بسیاری را به این نتیجه می رساند که کسی یا چیزی باید آنها را تنظیم کرده باشد، باوری که توسط این مشاهده تایید می شود که هر چیزی در این عالم می تواند از یک برنامه خارق العاده و طراحی زیبا ناشی شود که به نام گروه وضعیت E8 شناخته می شود. در حالی که شک گرایان این یافته ها را نه قابل نتیجه گیری و نه شاهدی برای خالقی الهی نمی دانند، برخی از فیزیک دانان حاشیه ای فرض کرده اند که خداوند قماربازی بیگانه است که برای سرگرمی خود جهان ما را به عنوان رمز نهایی بازی خلق کرده است. این پاسخ بیشتر گیج کننده است تا قانع کننده

Technical Specs
Video Codec: x264 CABAC Main@L4.1
Video Bitrate: 2709 Kbps
Video Aspect Ratio: 16.9
Video Resolution: 1280×720
Audio Codec: AAC LC
Audio Bitrate: 128 Kbps AC3 48KHz
Audio Channels: 2
Run-Time: 44mins
Framerate: 25 FPS
Number of Parts: 8
Container mkv
Part Size: average 851 MB
Source: BluRay DVD

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

1 دیدگاه در : “درون کرم چاله ها: فصل اول”

  1. الف گفت:

    من عاشق فضا و چیزهای مجهول و ناشناخته هستم مستندهای بیشتری درباره مجهولات بذارین ممنونم

    VA:F [1.9.22_1171]
    -1 (1 راي)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi