توجه مهم:
مستند ها زبان انگلیسی می باشند مگر اینکه در عنوان یا توضیحات ذکر شده باشد.
مستند ها بدون زیرنویس فارسی و انگلیسی می باشند مگر اینکه لینک دانلود زیرنویس در قسمت دانلود قابل مشاهده باشد و یا در توضیحات ذکر شده باشد.
جهت دانلود اکانت VIP تهیه کنید

تانک زرهی لئوناردو داوینچی

Da Vinci Tank At Amboise
Da Vinci Tank At Amboise
Da Vinci Tank At Amboise
VN:F [1.9.22_1171]
امتیاز: ۱۰٫۰/۱۰
(۱ تعداد آرا)

Discovery Channel – Da Vinci Tank At Amboise

لئوناردو داوینچی (۱۵ آوریل ۱۴۵۲ – ۲ مه ‌۱۵۱۹) از دانشمندان و هنرمندان ایتالیایی دوره رنسانس است که در رشته‌های نقاشی، ریاضی، معماری، موسیقی، کالبدشناسی، مهندسی، تندیسگری، و هندسه شخصی برجسته بود.

عده‌ای از محققان ایتالیایی با تحقیق بر روی بازسازی اثر انگشت وی او را دارای ریشه عربی و اهل خاورمیانه برشمرده‌اند.[۱] داوینچی را کهن‌الگوی «فرد رنسانسی» دانسته‌اند. وی فردی بی‌نهایت خلاق و کنجکاو بود.او نظریات خود را در یک سلسله یادداشتهایی که بالغ بر هزاران صفحه می باشند ثبت کرده است. او طرحهای مبتکرانه‌ای را برای ساخت سلاحهایی مانند توپهای بخار، ماشینهای پرنده و ادوات زرهی ارائه کرده بود هرچند که بسیاری از آنها هرگز ساخته نشدند. وی طراح اولیه صدها اثر معماری و هم‌چنین طرح اولیه هواپیما به‌شمار می‌رود. یکی از طرح‌های ابتکاری او لباس غواصی و زیر دریایی جنگی است. او همچنین مسلسل، تانک نظامی، ساعتی که به ساعت داوینچی معروف است، کیلومتر شمار و چیزهای دیگر را طراحی یااختراع کرد.
لئوناردو داوینچی برای طرحهای خود بوسیله خط معکوس یادداشت‌هایی را نوشته است که فقط آنها را در آینه می‌توان خواند.
بیشتر شهرت جهانی او به‌خاطر نقاشی‌های شام آخر و مونالیزا است

طرح‌های مهندسی و اختراعات
طرح یک ماشین پرنده از لئوناردو داوینچی.داوینچی علاوه بر نقاش به عنوان یک مهندس نیز مشهور است.در نامه‌ای به دوک میلان او اظهار داشت قادر به تهیه و ساخت دستگاه‌هایی هم برای دفاع از شهر و هم برای محاصره می‌باشد.هنگامی که او به ونیز فرار کرد شاگردی را پیدا کرد که با کمک او تنواست یک سنگر متحرک را طراحی کند.او حتی طری برای منحرف کردم مسیر رودخانه آمو داشت …پروژه‌ای که نیکولو ماکیاولی نیز بر روی آن کار کرد.مقالات داوینچی شامل تعداد بسیار زیادی از اختراعات عملی و قابل اجرا و غیر عملی شامل آلات موسیقی پمپ‌های هیدرولیک توپ‌های بخار سپرهایی خاص و … می‌گشت.
تعداد زیادی از دست نوشته‌های داوینچی مربوط به طرح‌ها و نقشه‌های اختراعات او هستند.برخی از ابداعات او به شرح زیر است:
طراحی برخی از لباس‌های مربوط به کارنوال‌ها و فستیوال‌ها و برخی از لباس‌های زرهی
ماشین الات جنگی همچون سراحی یک تانک زره پوش یک تیر انداز غول پیکر و دستگاه خوف انگیز که با حرکت خود پاهای سربازان را قطع می‌کند.البته هیچ یک از وسائل بالا در زمان لئوناردو ساخته نشد.
سدها و کانال‌ها آب
یک پل چوبی که قابلیت حمل داشت و می‌توانست آن را از هم باز و دوباره سرهم کرد
وسائلی که با بال‌هایی که داشتند قابلیت پرواز داشتند هلیکوپتر چتر نجات و گلایدر. چتر نجات ابداعی داوینچی در قرن بیستم ساخته شد و کار کرد.
خط معکوس یکی دیگر از اختراعات داوینچی است. او برای این که کسی نتواند نوشته‌هایش را بخواند، نوعی خط را اختراع کرد که برعکس نشوته کمی شد و باید برای خواندن آن از آینه استفاده می‌شد.
دیگر اختراعات او شامل مسلسل، باد سنج، ساعت، تلمبه می‌شوند.

تبلیغات

لینک های دانلود

برچسب ها

0 دیدگاه “تانک زرهی لئوناردو داوینچی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً جای خالی را پر کنید! * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

دسته بندی

جستجو با گوگل

کانال تلگرامی مستندز

عضویت در خبرنامه

برای دریافت مستندها در ایمیل خود در خبرنامه سایت عضو شوید...

لطفاً ایمیل خود را وارد کنید:


بعد از وارد کردن آدرس ایمیل خود حتما از طریق لینکی که به ایمیلتان ارسل شده، عضویت خود را تایید کنید!

logo-samandehi